• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Anmäl Eder till Spanska Arméen, coola äventyr med lön.

För nâgra âr sedan avskaffades den allmánna värnplikten i Spanien, till ALLAS gládje. Sâ pass var glädjen att den nya profesionella arméen har stora svàrigheter att fà folk att skriva in sig i rullarna.

En lösning pâ detta problem är att man nu tillàter utlándska medborgare att skriva in sig.

Sâ, om du gillar coola bergs-äventyr, gärna skulle vilja bo i Spanien nâgra âr, samt allt detta med lön: oportunity knocks!

Kolla vidden sjálva sà fâr ni se: http://www.soldados.com/vida_ffaa/index.jsp?2


Klicka pà soldaten i mitten i nedre raden (Borja, Infanteria Ligera), och sedan antingen pà höghastighets Internet (alta) eller lâg-dito (baja)
 
Om du inte kan bli dörrvakt kan du alltid bli kulspruteskytt!

Ah! Yrkesarmé! Bra val, Spanien!
Jag är rätt förtjust i tanken.

Om vi hade en sån skulle vi ha professionella kulspruteskyttar, stridsvagnsladdare och förhörsledare!

Tänk sedan vilka som skulle få ynnesten att arbeta i denna nyatänkande armé. Kanske inte vi som kan få riktiga jobb, men alla de andra; de som inte kommer in på polishögskolan eller kan bli yrkesofficerare för att de har för dåliga betyg! De som inte kan bli väktare eller dörrvakter på grund av obetydliga snedsteg i ungdomen!

Tänk så härligt att få känna tryggheten i att Sveriges försvar sköts av såna pålitiliga, stabila och intelligenta grabbar... precis som i USA.
:)
 
Mmmmen vänta nu lite Martin, idén är ju så god den bara kan bli: I Svitjod lägger vi ner försvaret varför de övertaliga sällarna (som nog en och annan också har tjänat som dörrvakt emellanåt) nu har den fantastiska möjligheten att 1) få lite sol på sitt erbarmligt bleka skinn i Spanienland 2) fortsätta klå elaka fiender, och därmed ha sin självkänsla i behåll 3) slippa hänga i kyliga, dragiga dörrposter och mota undan kreti och pleti 4) även framledes få penningar neddimpande på sitt lönekonto.

Har de annonser i samtliga svenska militärmedier?

(Masse, du kanske har en stålande framtid som militärrekryterare inom räckhåll: - Öhh, nej min gubbe, du får allt ta och äta upp dig några kilo innan du kan bli aktuell för mina tjusiga spanska brigader!)
 
Var var beachen?

Visst tittade jag... och förundras över hur mycket snö och berg ett land som Spanien kan ha... Inte en bild från stranden där jag såg mig själv sitta post, iklädd cool baskermössa med en bössa i ena handen och en bärsa i andra... :)

(Och jo... Spanien hade en "främlingslegion" efter att ha fått ett regemente av Frankrike. Detta stängdes dock senare för utländsk rekrytering... men nu kanske de slagit upp dörrarna på vid gavel?)

Niklas (bössa, basker, bärs, bättre än bössa, mössa, mask?)
 
La Legion - Los Novios de la Muerte

Legionen bildades i Nord-Afrika under 20-talet pà den tiden Spanien fortfarande bedrev kolonial-krig därstädes. De har sedan dess odlat myten om att vara särskilt modiga och halvt crazy soldater "Los Novios de la Muerte" (Dödens fästmän).. Anses trots allt vara en slags elit även idag, trots all militärmystik, och är, liksom resten av armén, även den öppen för hugade utlänningar. Skägglösa fjölingar göre sig emellertid icke besvär!



Legionär pâ den tiden det begav sig: 1920-talet
uni6.jpg



Legionär idag:
gastador.jpg
 
Re: Om du inte kan bli dörrvakt kan du alltid bli kulspruteskytt!

Nordesjö; sa:
Tänk sedan vilka som skulle få ynnesten att arbeta i denna nyatänkande armé. (---)
Tänk så härligt att få känna tryggheten i att Sveriges försvar sköts av såna pålitiliga, stabila och intelligenta grabbar... precis som i USA.
:)

Men söte lille Martin;

vad är skillnaden mot dagens system? Officerarna, fâr man anta, är samma som förr, och de personligheter du utpekar som olämpliga kulspruteskyttar i en hypotetisk yrkes-armé är väl samma tokar som gör lumpen och skjuter kulspruta även i dagens värnpliktsarmé?

Ang. beachar, sâ finns det säkert tjänster även som beach-soldat. Även stränderna mâste ju försvaras mot lede fi, som dock här icke kommer frân Öst, utan frân Syd.

Tänkte bara att denna site var mer tänkt för morska bergsbestigare snarare än för blekfeta strandraggare!

Mvh, Mats
 
Jag som funderat på en karriär som sololjeinsmörjare, detta kanske är ett alternativ.
Stod det något om semester och flextider?

/ Gunnar som inte orkar leta själv.
 
Blasfemi!

Fâraherde-legionären! Skulle tro att folk blivit arkebuserade för mindre!

Vilken ära kan vara högre än att fâ var den utvalde som paraderar med La Cabra de la legion under högtidliga tillfállen?

foto162_or.jpg

Julklappstips: Geyperman som Legionár (med get).
 
Ber så mycket om ursäkt för min miss ang. fåren. Man marscherar alltså med dem! Inte illa ska jag säga! Då undrar vi ju, är fåren passgångare eller går de i takt med orkestern?

Hörde förresten att militärpolisen på Ibiza och i Barcelona har en liknande dockleksak.

large_Elton.jpg


Gissa om de får putsa läder på kvällarna!

/ G