Kolla med tidigare erfarenheter
Det ar inte helt latt att gjora is att klattra pa. Avrinning av vatten som inte frusit ar problematiskt, varfor tex Sodermalarstrand inte skulle funka utan nagon form av pump vid botten av vaggen...
For ett par ar sedan holls isklattertavlingar i Are pa konstgjorda isstrukturer. En svensk kille var ansvarig for att gjora denna is - forsok hitta honom...
Jag var pa isklatterfestival i Ouray, Colorado i helgen. De har en hel ispark dar (storsta konstgjorda i varlden sa vitt jag vet). Kolla deras hemsida pa
www.ourayicepark.com. De har en "ice-meister" som ar ansvarig for produktionen, kolla med honom om han har nagra tips. De bade droppar/haller och sprayar vatten - kanske nagot att ta efter. Avrinning ar inte ett problem for dem eftersom de har en fors nedanfor vaggarna.
Fundera vidare over hur ni ska hindra roren for att frysa nar de inte anvands... I Ouray ar det vanligen +grader pa dagen men kallt pa natterna (=perfekta forhallanden).
Nagon namnde honsnat. Det ar sa vitt jag minns en utmarkt ide - man kan till och med knyta fast lite tyg etc for att fa isen att bildas.
Jag var en av dem som klattrade pa Sodermalarstrand, 2003-4 om jag minns ratt. Tunnt, men helt magiskt. Hoppas ni lyckas med projektet.
/Oscar
Numera Palo Alto, California