Det är inte alltid lätt att bestämma vart man vill åka men jag tycker Indien verkar vara ett bra mål. Om du ska cykla dit så är det bara Iran, Pakistan och Indien som kräver visum och dessa kan du plocka upp i Turkiet eller söka i Sverige.
Aha, oj det verkar inte som ett problem. Ska kontakta Ambassader snarast och lösa allt med visum. Läste nyss på Utsidan att om man ska söka visum för dessa länder så ska man inte säga att man ska cykla när man söker visum. Är det något speciellt visum man behöver och i så fall vad är det mesta lämpliga att säga? Vet inte om det bara är bull men läste det ett flertal gånger här
Ah fyfan låter hemskt!Spräckt skalle i Etiopien är väl Stellan som svarade dig. Macheten i ansiktet är Daniel Rosengren.
Jasså? Här får jag blandade åsikter! Men låter som du har koll Lars!Ska han cykla till Indien sa KOMMER han passera nagra av de mest gastfria omradena i varlden.
UD-personal och ambassader vet inte ett dyft om verkligheten.
.
Tack för ditt inlägg! Absolut det skulle vara mycket trevligt! Du ska inte med till Indien eller?Go tur!
Vi kanske kan åka på en gemensam tur någon gång!?
/Gustav Cronhamn
Det är bra att kolla med UD men vill du ha den senaste informationen så måste du kolla med lokalbefolkningen. Hör efter med dem vart man inte ska åka och om något håller på att hända i landet. Speciellt viktigt i ostabila länder.
/Stellan
Tackar för ditt svar, Har du någon koll på hur språket är i mellanöstern? Pratar många Engelska? Det underlättar ju verkligen om man ska söka hjälp och råd.
Så områden som man kanske ska undvika skiljer det sig mycket i tiden? Verkar lite så.. Om det är någon som vet områden som jag inte borde passera kanske, så hör gärna av er!