Mikrofonen min, Sony Z3 compact (andriod alltså), har lagt av och den ska in på lagning. VIs av tidigare erfarenhet så är jag tämligen säker på att de flashar om mobilen till senaste andriodmjukvara och alla mina tillagda appar försvinner även om det är ett rent hårdvarufel jag får lagat.
Jag vill därför göra backup av appar och helst även appdata så jag snabbt kan komam igång igen med mobilen efter lagning. Jag har inte rootat telefonen men vill ha tips på bra backup-appar som kan backa upp appar och helt även appconfig till t ex minneskort, men kan även lite motvilligt tänka mig molnbackup.
Gärna gratis men även OK med betal-app.
Alltså ska den klara att backa upp appar och appdata/appconfig!
Jag repeterar nyckelorden appdata/appconfig!
Jag vill inte ägna en dag eller så åt att återställa mobilen då den är åter från reparation.
Jag har googlat men de jag hittat kräver rootad mobile.
Tacksam för tips!
/Patrik
Jag vill därför göra backup av appar och helst även appdata så jag snabbt kan komam igång igen med mobilen efter lagning. Jag har inte rootat telefonen men vill ha tips på bra backup-appar som kan backa upp appar och helt även appconfig till t ex minneskort, men kan även lite motvilligt tänka mig molnbackup.
Gärna gratis men även OK med betal-app.
Alltså ska den klara att backa upp appar och appdata/appconfig!
Jag repeterar nyckelorden appdata/appconfig!
Jag vill inte ägna en dag eller så åt att återställa mobilen då den är åter från reparation.
Jag har googlat men de jag hittat kräver rootad mobile.
Tacksam för tips!
/Patrik