Andres Ind. ruggar E-ten X800!

Andres industries som levererar ruggade PDA:s börjar nu sälja den nya E-ten glo0fish X800. Detta är en pda-mobil med inbyggd GPS och vga-skärm. När man köper den får man också ett presentkort på 50€ för att använda när de börjar göra den ruggade varianten (man kan då skicka in sin X800 och få den ruggad):
http://64.233.179.104/translate_c?hl=de&langpair=de|en&u=http://www.andres-industries.de/

X800 verkar vara en väldigt kompetent maskin, det enda som man kanske kan fråga sig är om en 2,8 tums skärm är för liten för VGA?

länk till originalsidan

http://www.andres-industries.de/

Verkar enklare att vänta tills de börjar levererea den ruggade varianten. Bör bli klart till skridskosäsongen i alla fall. Ruggad 3G telefon är rätt kul.

Men det kan vara bra att läsa tester om X800 först. Tidigare modeller har fått mycket blandat mottagande.

X800 en underbar tingest

Kan bara inte undanhålla er den här PDA/telefonen.

Eten X800 fick jag i min hand i veckan och har gjort diverse tester med programvaran Fugawi.
Jag bifogar en del bilder som väl säger det mesta.
Skärmen på denna tingest är enormt tydlig t.o.m. idag när solen lyste en liten stund så var skärmen helt klart det bästa jag sett på en PDA/telefon.
GPS mottagaren är SiRF III och mycket känslig och pigg. Under min morgonpromnad i morse hade jag hela tiden X800 i bröstfickan. se bifogad bild.
Under 2008 kommer ju Anders Industrier med en vattentät variant och då skall jag skicka in min för vattentät kapsling.
Batteritiden är nog också bland de bättre, har använt den med GPS och nästan full belysning i mera än 7 timmar.
En bra funktion är att skärmen går att stänga medan telefonen fortfarande navigerar och med ett enkelt tryck startar du skärmen igen. Detta bör innebära att batteritiden avsevärt förlängs.

/Göran

Bilagor

• x800.zip
    258.7 KB · Visningar: 276
Här kommer trackspåret

Fick inte plats med trackspåret i förra inlägget men här kommer det.

/Göran

Bilagor

• x800_track.jpg
    x800_track.jpg
    77.2 KB · Visningar: 259
Kan bara inte undanhålla er den här PDA/telefonen.

Eten X800 fick jag i min hand i veckan och har gjort diverse tester med programvaran Fugawi.
Jag bifogar en del bilder som väl säger det mesta.
Skärmen på denna tingest är enormt tydlig t.o.m. idag när solen lyste en liten stund så var skärmen helt klart det bästa jag sett på en PDA/telefon.
GPS mottagaren är SiRF III och mycket känslig och pigg. Under min morgonpromnad i morse hade jag hela tiden X800 i bröstfickan. se bifogad bild.
Under 2008 kommer ju Anders Industrier med en vattentät variant och då skall jag skicka in min för vattentät kapsling.
Batteritiden är nog också bland de bättre, har använt den med GPS och nästan full belysning i mera än 7 timmar.
En bra funktion är att skärmen går att stänga medan telefonen fortfarande navigerar och med ett enkelt tryck startar du skärmen igen. Detta bör innebära att batteritiden avsevärt förlängs.

/Göran

Äsch, nu ångrar jag ju mitt köp av en UMPC :D
Såg att många användare klagat på det klena internminnet (64 mb). Upplever du några problem med det (out of memory, problem att köra flera applikationer samtidigt, seg etc.)?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
RedBreather Någon som köpt Rugged PDA av Andres Industries? Navigering 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg