Andrahandsvärde & lite annat - Visdom sökes (:

Säljer man kajak på hösten får man nog räkna med färre spekulanter som (med rätta) prutar lite mer. Finns ju en viss risk att den blir antingen osåld eller att du får sälja den för panik-pris.

Hur mycket räknar du med att paddla i sommar? Kommer du fortsätta paddla nästa sommar och framåt?

Vore det jag skulle jag antingen köpa en skrutt-billig sommarkajak för minsta kapitalförstöring i tusenlappar, eller kolla på en bra deal för återkommande hyrning av kajak, eller hitta en ekonomisk lösning så att en finare kajak kan behållas medan man är utomlands.

Köper du en fin/dyr kajak nu och säljer i höst ryker ju en hyfsad peng. Kanske undantaget några "klassiker" då, tex VKV som redan nämnts.

Defekten på den du kikar på har nog marginell betydelse för paddlingen. Men blir säkert en måltavla för prutande sen när du säljer.

det va inte jag som skulle sälja lisan.
bra pris på den.köp för 17!!!
du kommer inte att förlora några pengar på den.
det finna ALLTID köpare till beg lisor : )

hälsn mats

Den där Jamo ;);527749 sa:
Säljer man kajak på hösten får man nog räkna med färre spekulanter som (med rätta) prutar lite mer. Finns ju en viss risk att den blir antingen osåld eller att du får sälja den för panik-pris.

Hur mycket räknar du med att paddla i sommar? Kommer du fortsätta paddla nästa sommar och framåt?

Vore det jag skulle jag antingen köpa en skrutt-billig sommarkajak för minsta kapitalförstöring i tusenlappar, eller kolla på en bra deal för återkommande hyrning av kajak, eller hitta en ekonomisk lösning så att en finare kajak kan behållas medan man är utomlands.

Köper du en fin/dyr kajak nu och säljer i höst ryker ju en hyfsad peng. Kanske undantaget några "klassiker" då, tex VKV som redan nämnts.

Defekten på den du kikar på har nog marginell betydelse för paddlingen. Men blir säkert en måltavla för prutande sen när du säljer.

Med tanke på vad folk har sagt i tråden så tror jag att kajaken får förvaras tills dess att jag kommer hem ifrån Australien. Min budget tillåter det men ville väll få ihop så mycket pengar som möjligt att spendera under semestern :)

Jag har svårt att veta exakt hur mycket, men kommer antagligen att paddla minst varannan helg och på diverse andra lediga dagar. Har inga andra hobbies så kajaken ska fylla ut all den tid jag har över. Brukar cykla under somrarna men annars gör jag inte mycket. (Teoretiskt sätt så har jag tid att paddla varje ledig dag. Men man måste ju vara lite logisk ^^)

Fick dessa bilder på bucklan eller "defekten" som kajaken har.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/P1010063.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d765d316e33b_P1010067.JPG

Ser inget märkvärdigt på dessa bilderna. Om det är det lilla runda märket stort som en 50 öring så är det väll inget att bry sig om? Att ens folk tänker på sådant? Tror jag behöver glasögon, eller ett förstoringsglas :)

det va inte jag som skulle sälja lisan.
bra pris på den.köp för 17!!!
du kommer inte att förlora några pengar på den.
det finna ALLTID köpare till beg lisor : )

hälsn mats

Jag skämtade bara till det lite, tajmingen var ju på pricken :)

Priset förstår jag att det var bra ifrån vad jag läst igenom överallt på nätet. Men jag har även förstått att de finns många som har en betydligt mer begränsad budget än vad jag har och tycker att en sådan själ ska få köpa sig den kajaken och bli glad :) Läste om någon kille som spelat poker för att unna sig en kajak, det lät imponerande!

Har mailat med Point 65 i Norrköping och tänkte besöka dem i helgen för att kolla lite och höra vad dom har att säga.

Får lov att tacka alla snälla personer som tagit sig tid att ge mig råd och upplysningar!

Mvh Pontus! :)

jo tajmingen va bra : )

nu verkar det som den är såld.

du ser...... hade jag rätt eller???? : )
klart lättsåld kajak : )

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg