Jo, jag vet. Jag har redan två projekt som jag planerar för: Kebnekaise och trepassleden i sommar och Sarek på vintern 2009. Trots det är det dags att börja fundera på ytterligare ett projekt. Jag och en kompis har lovat varandra en vandring i Anderna som 60-års-present. Vi är båda mycket vana fjällvandrare och har en ganska god grundkondition och styrka, men jag inser att ålder och höjd ändå kommer att begränsa oss på olika sätt.
Men Anderna är ju så mycket! Vi räknar med att sätta av 5 veckor inklusive resor. Vi kommer att ha tält med oss men kommer förstås att bo bekvämare än så när tillfälle ges. Nu behöver vi tips:
1) Vad "måste" vi se? Var måste vi vandra? Kanske paddla? Fiske? Häst? Alla typer av tips mottages tacksamt.
2) Finns det några speciella - kostsamma - utrustningsdetaljer vi borde skaffa oss?
3) Vad borde vi läsa? Litteratur? Hemsidor?
4) Vilka "billiga" sätt finns att ta sig dit? Och var är "dit"?
5) Vilka frågor borde vi ställa oss själva och andra innan vi ger oss iväg?
Som ni troligen märker är jag helt okunnig. Detta är mitt första steg på vägen till Anderna.
Hoppas på hjälp gör HåkanF & Kompis
PS Ni behöver inte ha varit på plats för att svara. Det finns säkert många som har idéer ändå.
Men Anderna är ju så mycket! Vi räknar med att sätta av 5 veckor inklusive resor. Vi kommer att ha tält med oss men kommer förstås att bo bekvämare än så när tillfälle ges. Nu behöver vi tips:
1) Vad "måste" vi se? Var måste vi vandra? Kanske paddla? Fiske? Häst? Alla typer av tips mottages tacksamt.
2) Finns det några speciella - kostsamma - utrustningsdetaljer vi borde skaffa oss?
3) Vad borde vi läsa? Litteratur? Hemsidor?
4) Vilka "billiga" sätt finns att ta sig dit? Och var är "dit"?
5) Vilka frågor borde vi ställa oss själva och andra innan vi ger oss iväg?
Som ni troligen märker är jag helt okunnig. Detta är mitt första steg på vägen till Anderna.
Hoppas på hjälp gör HåkanF & Kompis
PS Ni behöver inte ha varit på plats för att svara. Det finns säkert många som har idéer ändå.