Den tekniska utvecklingen i och med digitaliseringen av kameror (och allt annat) har gått väldigt fort. Nu slipper man hålla på med filmrullar, man slipper skriva upp kamerainställningarna i ett block när man experimenterar med olika bländare och slutartider. Nu kan man se direkt i LCD-skärmen på kameran hur resultatet blev. Med andra ord så har mycket hänt.
Men till vilket pris?
Jag undrar vad de analoga systemkamerorna har att vinna gentemot de digitala systemkamerorna? Är det digitala alltid bättre eller är vi människor bara såfixerade vid ny teknik? Min pappa har fotograferat i 35 år och jobbat en del med egen framkallning - han kör numera också digitalt och tycker det är bekvämt.
Men vilka nackdelar för tekniken med sig vad det gäller bildkvaliten och tekniken i kamerorna?
Men till vilket pris?
Jag undrar vad de analoga systemkamerorna har att vinna gentemot de digitala systemkamerorna? Är det digitala alltid bättre eller är vi människor bara såfixerade vid ny teknik? Min pappa har fotograferat i 35 år och jobbat en del med egen framkallning - han kör numera också digitalt och tycker det är bekvämt.
Men vilka nackdelar för tekniken med sig vad det gäller bildkvaliten och tekniken i kamerorna?