Tänkte köpa mig ett lite lättare tält för två personer men med relativt mycket utrymme då absiden ofta är fylld med fiskeprylar när jag är ute. Ett lätt tunneltält med "GT-Absid" står alltså högt på önskelistan.
Jag har sökt lite på forumet här men inte riktigt blivit klok på vad som är vettiga konstruktioner. Därför har jag ställt upp ett par kriterier för vad som är önskvärt och tänkte att ni, med all er expertis inom området snabbt kan ge mig ett par intressanta märken/modeller som varken heter Hilleberg eller Fjällräven och inte heller kostar mer än 3000:-.
*Tältet ska vara konstruerat så att ytter- och innertält sitter ihop.
*Det ska finnas myggnät till innertältet
*Det ska helst finnas myggnät till ingången vid absiden
*Det ska inte väga mer än 3kg
Även självstagande tält kan vara intressanta om de har hyfsat mycket plats för utrustning/matlagning.
Tacksam för tips/råd
Jag har sökt lite på forumet här men inte riktigt blivit klok på vad som är vettiga konstruktioner. Därför har jag ställt upp ett par kriterier för vad som är önskvärt och tänkte att ni, med all er expertis inom området snabbt kan ge mig ett par intressanta märken/modeller som varken heter Hilleberg eller Fjällräven och inte heller kostar mer än 3000:-.
*Tältet ska vara konstruerat så att ytter- och innertält sitter ihop.
*Det ska finnas myggnät till innertältet
*Det ska helst finnas myggnät till ingången vid absiden
*Det ska inte väga mer än 3kg
Även självstagande tält kan vara intressanta om de har hyfsat mycket plats för utrustning/matlagning.
Tacksam för tips/råd