Har paddlat en del för ett antal år sedan och tänker ta upp det igen. Hade då en VKV Elit som jag sålde. Funderar på att köpa en likadan eftersom jag trivdes bra med denna men skulle vilja ha lite tips om andra alternativ.
Vad jag vill ha är en lite snabbare kajak för att motionera i, mest i havet vilket innebär en del vågor såklart. Jag vill absolut ha ett riktigt bra roder och ett stadigt styrsystem, dock inget underliggande roder. Alternativ som jag funderar på är:
Trapper BarraQ/Royal
Lettmann Streamliner/Speedliner
Vkv Anita
Någon turbåt kanske?
Gillar att kyla av mig med en roll ibland, så finns det möjlighet till detta så är det ett plus men inte prio 1. Har förresten sett folk rolla med VKV-kajaker..
Vill ochså ha möjlighet till att dra iväg ett par dagar med tält osv, dock inte HBB.
Ja det var väl allt, några tips eller tankar så kom igen!?
Vad jag vill ha är en lite snabbare kajak för att motionera i, mest i havet vilket innebär en del vågor såklart. Jag vill absolut ha ett riktigt bra roder och ett stadigt styrsystem, dock inget underliggande roder. Alternativ som jag funderar på är:
Trapper BarraQ/Royal
Lettmann Streamliner/Speedliner
Vkv Anita
Någon turbåt kanske?
Gillar att kyla av mig med en roll ibland, så finns det möjlighet till detta så är det ett plus men inte prio 1. Har förresten sett folk rolla med VKV-kajaker..
Vill ochså ha möjlighet till att dra iväg ett par dagar med tält osv, dock inte HBB.
Ja det var väl allt, några tips eller tankar så kom igen!?
Senast ändrad: