Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Mitt intryck av den är att det är samma sak till en bråkdel av priset. Om det är mjukt nog eller inte är en smaksak. Själv tycker jag att det är lite hårt att bara ligga på cellplast numera, men andra har ju en annan uppfattning.
Kamraten inredde ett 4 mans Hellsporttält med heltäckande byggcellplastmatta
Och då familjen campade rätt friskt med 3 barn så var detta faktiskt en perfekt lösning.
Så för er del tror jag att detta kan vara lösningen. Ev uppdelad i 2 delar för att få rullarna hanterbara.
Mitt intryck av den är att det är samma sak till en bråkdel av priset. Om det är mjukt nog eller inte är en smaksak. Själv tycker jag att det är lite hårt att bara ligga på cellplast numera, men andra har ju en annan uppfattning.
...en sån där bäddmadrass man har ovanpå dubbelsängen...det brukar jag släpa med...täcker tältgolvet...lite bök att släpa med...men det funkar...jag körde med det när vi tältade nu...fick in fem ungar och mig i ett fyramannatält med madrass på golvet...heeeelt ok...
lycka till!
kram anna
Vi har haft samma problem i sommar med två vuxna och två barn i tältet. Särskilt fyraåringen har en tendens att hamna på golvet mellan liggunderlagen. Vi kör för övrigt med fyra uppblåsbara McKinleyunderlag. En lösning som vore enkel att prova är ju att slänga med ett helt vanligt överdragslakan med resårkant som är 180x200 cm som man använder hemma i dubbelsängen. Den borde man kunna dra över samtliga fyra liggunderlag och åtminstone få dem att hålla ihop så pass att ungarna åtminstone håller sig på rätt sida liggunderlaget. Eller?
...den lösningen hindrar di små trollen att hamna under den fiffiga konstruktionen...av någon mystiskt anledning har di små förmågan att ta sig runt och under de mest käcka konstruktioner man kommer på...jag provade med lakan över två liggunderlag för några år sen...och bebin lyckades komma under ändå...hehe...men kanske funkar me resår? min ålade längst upp...och in under....
kram anna
Jag funderade på en kardborrslösning på den tiden jag var del av en barnfamilj... Man skulle kunna limma på dem under liggunderlaget med "honan" stickandes ut uppåt från ena o "hannen" stickandes ut från det andra nedåt. Då kan de inte glida isär.
Jag funderade på en kardborrslösning på den tiden jag var del av en barnfamilj... Man skulle kunna limma på dem under liggunderlaget med "honan" stickandes ut uppåt från ena o "hannen" stickandes ut från det andra nedåt. Då kan de inte glida isär.
Rätt mycket tror jag, särskilt om man liquisolar undersidan av liggunderlaget så att det inte "skaver" mot tältgolvet. Det stora problemet kanske är det eviga invikandet vid packning (thermarest) iofs... I vilket fall är en liten tub snabbtorkande superlim inget som kommer knäcka ryggen på en vandrare. I värsta fall kan man då limma fast ungarna som någon föreslog.