Det säger sig nästan själv, en skaljacka för 45€ kommer inte hålla någon vidare kvalitet och kommer sannolikt inte hålla dig särskilt torr vid regn. För en vettig skaljacka kommer du få betala från 300€. En lätt regnjacka skulle kunna funka som överdragsjacka vid dåligt väder men den är ju inte särskilt slitstark eller smidig att klättra i. Men 45€ är ju billigt, så det kan ju vara värt att chansa på den...
Quechua (ägs av dechathlon tror jag) på samma gata som TE fast nästan uppe vid järnvägsövergången har också hyffsade budgetgrejer, både deras egna märke och Simond som jag tror de köpt upp. Skulle mycket hellre köpa billigt där än på TE.
Ett tips är att damasker minskar risken för stgjärnsrelaterade byx-olyckor och håller byxorna torra om det är djup snö.
Quechua (ägs av dechathlon tror jag) på samma gata som TE fast nästan uppe vid järnvägsövergången har också hyffsade budgetgrejer, både deras egna märke och Simond som jag tror de köpt upp. Skulle mycket hellre köpa billigt där än på TE.
Ett tips är att damasker minskar risken för stgjärnsrelaterade byx-olyckor och håller byxorna torra om det är djup snö.