Jag sydde en egen säck utav en
PVC Presenning 2900x1800mm som jag köpte på Jula för 329:-
Klippte bort den dubbelvikta kanten med öljetterna runt om och vek den dubbel, då blir det bara att sy en långsida och botten. Öppningen rullar jag igen med en packrem som jag kan låsa toppen med, enkelt och funkis.
Som bärsystem för "jättepåsen" så sydde jag en sele med axelremmar som jag spänner runt hela säcken då jag ska ta den på ryggen, men det är inte så ofta som jag bär den ihopfälld.
När inte påsen används så lägger jag den som ett golv i fören så min hund slipper att sitta på alupinnarna, blir betydligt mindre knöligt för han. Jag använder alltså inte stolen i fören utan det blir gott om plats för jycken och min packning.
Jag skulle montera ihop min kanot en kall höstdag och väven var riktigt stel, plus att jag inte smörjde kölbågen med silicon, då sprack den lite precis vid relingshålet men det har inte påverkat kanotens funktion. Jag klippte till en liten laglapp och limmade fast så det inte skall spricka mer och det lär det nog inte göra, hoppas jag.
När jag köpte kanoten så följde det med några remsor med väv och en limtub, jag har kompletterat med en
riktigt bra tejp för ev. enklare lagningar samt ett knippe buntband för att kunna låsa snäppena, speciellt där jag sitter med fötterna. Allt detta förvarar jag i en liten vattentät påse och gummiklubban har jag fäst i ett tvätstag med en bit snöre, bra att ha den framme och klubba fisk med.