Alltid torr utan regnkläder!

Bör nog appliceras utomhus med andnings och ögonskydd samt heltäckande klädsel.

Det fungerar säkert men nanopartiklar som gör jobbet bör man nog inte få i sig alls.

Inget nytt under solen.

Har varit inne på den svenska marknaden redan men drogs in.
Armour var namnet på produkten.

Armour skulle vara suveränt för plast, jag tvättade och impregnerade en mc-sadeln, den blev så hal att det blev ett helsike att sitta kvar.
Efter att prövat med diskmedel och bilshampo utan märkbar framgång, fick jag tipset att tvätta av sk-ten med varmt vatten med såpa i, efter fyra tvättningar gick det åter att sitta på sadeln utan att glida av. Nej det kan inte rekommenderas.
Senare har jag hört talas om mcägare som tappat sina motorcyklar på grund av Armour på sadeln, klart obra och dyrt.

Bilruta

Armour skulle vara suveränt för plast, jag tvättade och impregnerade en mc-sadeln, den blev så hal att det blev ett helsike att sitta kvar.
Efter att prövat med diskmedel och bilshampo utan märkbar framgång, fick jag tipset att tvätta av sk-ten med varmt vatten med såpa i, efter fyra tvättningar gick det åter att sitta på sadeln utan att glida av. Nej det kan inte rekommenderas.
Senare har jag hört talas om mcägare som tappat sina motorcyklar på grund av Armour på sadeln, klart obra och dyrt.

Något liknande såldes tidigare för att få bilrutan att få regndropparna att pärla sig och sedan rinna av vindrutan. Testat och det fungerade lite i vissa hastigheter och upp till en viss mängd regn. Men förklara för mig hur ett plastkort ska flyta för att det är behandlat med xx om det inte flyter innan. Enl första videon.

Olika blöta vätskor kan väl förklara det mesta, har man mjukmedel i den ena och hårdmedel i lösning givetvis. Sen kan det ju även bero på om korten väger lika mycket, hur de sjösätts samt om de är vaxade eller ej. Film är mest fusk. Så kallad dramafilm är bara fusk.

Dom kan ha haft hårt vatten i den ena skålen och sen raka motsattsen i den andra - en droppe diskemedel i så ytspänningen är gonatt - haha - inget behöver vara svårt och förstå.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
stenblock Saker jag alltid velat fråga om sk "Fukttransporterande" plagg men aldrig vågat fråga Kläder 40
Lankus Torr på tur. Att köpa vattentät klädsel för vandring. Kläder 9
Go å glad kexchoklad Torr och varm om fötterna på vintern? Kläder 10
wistrom Absolut torr på fötterna? Kläder 18
maka Att vada torr! Kläder 3
Elvah Nylonstrumpor utan tåsöm Kläder 1
Moga Slitstarka polycotton-brallor utan stretch? Kläder 12
tango Regnbyxor utan foder Kläder 12
Nyburgaren Tvätta kläderna utan vatten? Går det? Kläder 34
doffy_74 Hjälp med kängor utan GTX mm. Kläder 26
ilves Anorak utan dragkedjor.? Kläder 7
Ghostery Vinterparkas med eller utan membran? Kläder 26
macsailor Hanwag med eller utan Gore-Tex? Kläder 14
7S Skyddskäng/skor utan foder? Kläder 8
xfredrikx Vinterjacka utan dun Kläder 18
Smogz Lätta halvhöga läderkängor utan goretex?? Kläder 29
Oskar R. Tröjor utan krage Kläder 4
niklaz Billiga foppatofflor/Corcs utan hål i Stockholm (lägerskor) Kläder 3
mb80 Ullunderställ utan djurplågeri Kläder 29
kerstinn Kängor med eller utan Gore-tex Kläder 4
Viberg Arc'teryx epsilon (med eller utan huva) Kläder 1
erikhaglund Tvättmedel utan tensider?? Kläder 8
mipert Var hitta billiga skalvantar (utan foder)? Kläder 11
Angelica R Skaljacka -laminerade dragkedjor utan vindslå=problem? Kläder 13
Henric Nilsson kängor/skor utan skinn, läder eller mocka. Kläder 11
Jekyll Isolationslager utan polokrage Kläder 2
IslandTraveller Plånboksvänliga underkläder utan bomull? Kläder 14
Rickard Falkenäng Värme utan vind Kläder 10
Mx2 Läderkängor utan GTX - finns det? Kläder 17

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg