Peter har väl 1,5 points där!
Själv är jag en trist sökare av min funktion och lågt pris....
//J
Själv är jag en trist sökare av min funktion och lågt pris....
//J
OT: Varför kopplas mina inlägg ofta ihop med socialpsykologi? Ödets tvist?
Summan av den här kardemumman är då att om jag inte är lättpackare, eller om jag inte i första hand köper skaljackan för att den skall vara vattentät så behöver valet inte vara fel. Och då är det svårt att diskutera valet och produkten utifrån vikt eller vattentäthet.
Vilket understryker en annan sak när de gäller recensioner. Jag upplever ofta att recensenten inte redogör för sina preferenser - och om de inte gör det så blir det svårt att värdera slutsatserna, eftersom man inte känner till premisserna. Backpackgeartest har ett intressant format här tycker jag, där recensenten får beskriva sig själv och sina tidigare erfarenheter.
Jo visst har man gått på nitar.. Köpte för ett antal år sedan en oljerock av märket Barbour med tanken att den skulle kunna funka i lite olika fritidssammanhang, men också i skogen. Gammal beprövad teknologi, utsökt hantverk och kvalitet, etc. etc. Såld på alla deras argument. Och på "dyr-image". Nu är den iofs stadigt än av mina favoritjackor i vissa sammanhang, och visst har den en sliten charm, men i sitt huvudsyfte som friluftsjacka? Två ord: Tungt & Svettigt!
klipp!
Jackorna är snuskigt dyra, men det är inte så lätt att hitta likadana alternativ. Det finns väldigt mycket billigare "kopior" men där är material och utförande ganska rejält annorlunda.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Vax - hur ofta | Kläder | 1 | ||
Läser ni läsare prylsidan? | Kläder | 14 |