Jag har läst igenom det som sagts om kåtor och då främst moskoselkåtor här på utsidan. Nu är jag sugen på att fixa en kåta till mina paddlingsutflykter, men lite mindre sugen på att slanta upp över 10 000 kr för en moskoselkåta. Frågan är därför om det
1) går bra att sy en egen och vad jag behöver för det i så fall?
2) om det finns bra billigare alternativ till att köpa en moskosel. Till exempel norska Frisport, är de bra?
Dessutom undrar jag om det räcker med enkel väv? Jag kommer inte att använda kåtan vintertid utan bara vår-sommar-höst och inte på kalfjäll. Det jag vill uppnå är att kunna sitta ett gäng runt en brasa och ha det mysigt och laga mat. Går det att elda i alla kåtor, även de minsta moskosel med innertält?? Hur går det med röken?
Jag tar tacksamt emot erfarenheter och tips i frågan.
Kalle
1) går bra att sy en egen och vad jag behöver för det i så fall?
2) om det finns bra billigare alternativ till att köpa en moskosel. Till exempel norska Frisport, är de bra?
Dessutom undrar jag om det räcker med enkel väv? Jag kommer inte att använda kåtan vintertid utan bara vår-sommar-höst och inte på kalfjäll. Det jag vill uppnå är att kunna sitta ett gäng runt en brasa och ha det mysigt och laga mat. Går det att elda i alla kåtor, även de minsta moskosel med innertält?? Hur går det med röken?
Jag tar tacksamt emot erfarenheter och tips i frågan.
Kalle