-
Om "Fritt Forum"
Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.
OBS!
Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Alkoholfria sällskapsdrycker?
- Trådstartare gro
- Start datum
Sambon gillar Carlsbergs alkoholfria öl.
Jag glömde enbärsdricka. Påminner mycket om must men finns i inte lika söta versioner. Kan vara svår att få tag på då det är mest småbryggerier som gör den. Kanske man kan göra själv också? Recept någon?
Skall man dricka sällskapsdrycker tycker jag det är kul om man gör dom själv. Köpa en pava på affären eller systemet kan alla göra.
Skall man dricka sällskapsdrycker tycker jag det är kul om man gör dom själv. Köpa en pava på affären eller systemet kan alla göra.
Istället för..
öl kan man dricka Ginger ale, istället för vitt vin kan man dricka Linné bordsvatten, en väldigt trevlig torr dryck från Kiviks musteri.
Must i olika former har ju redan föreslagits, själv gillar jag att på sommaren blanda citrondricka el barley water (korngrynspryl, recept på nätet) el bara vatten smaksatt med citronmeliss & gurka.
Det é vad jag kommer på just nu..
öl kan man dricka Ginger ale, istället för vitt vin kan man dricka Linné bordsvatten, en väldigt trevlig torr dryck från Kiviks musteri.
Must i olika former har ju redan föreslagits, själv gillar jag att på sommaren blanda citrondricka el barley water (korngrynspryl, recept på nätet) el bara vatten smaksatt med citronmeliss & gurka.
Det é vad jag kommer på just nu..
Jag håller med om att någon mer bitter smak känns bättre att sippa på än sött. Shandy, hälften ljust öl och hälften typ Sprite, är väldigt läskande tycker jag.
Välj öl efter önskad alkoholhalt, beroende på hur definitivt alkohol-nej-tacket är, funkar säkert lika bra med alkoholfri öl eller lättöl.
Välj öl efter önskad alkoholhalt, beroende på hur definitivt alkohol-nej-tacket är, funkar säkert lika bra med alkoholfri öl eller lättöl.
Saxhyttegubbens Lingon 100% eller blåbär 100% www.saxhyttegubben.se
Där snackar vi smak!!
Där snackar vi smak!!
Clausthaler är bland det godaste jag druckit Sambon är gravid så vi har testat lite olika sorters alkoholfritt öl och en flaska vin. Rödvinet, Inglenook St Regis (1931), smakade mer saft än vin. Helt OK i smak, men det är nog snarare för att jag gillar saft Har en flaska Loxton (1981) hemma som vi skall pröva till helgen.Clausthaler brukar det oftast bli.
Åbro hade för en del år sedan ett gott öl men det försvann tyvärr. Sålde för dåligt.
Gärna väl kyld drink med lite bitter smak, minns inga namn nu.
Aldrig juice eller cider, för sött att dricka en hel kväll.
Ölen då - alla kan köpas på t.ex. ICA
Norrlands guld 50 cl - totalt smaklös
Carlsberg 33 cl - - brorsa med Norrlands, vattnig,
Jever Fun 33cl - ok, men mja. Lite som jag trodde att alkoholfri öl skulle smaka; Inte riktigt 100.
Clausthaler 33cl - bom, bada bing! vilken smak! Dricker hellre denna än 'vanlig' öl.
Nu till sommaren kan man ju verkligen rekommendera en mojito-variant; Klyfta en halv lime, ta ca 10 färska mynta blad. lägg detta i ett highball glas och moddla. tillsätt mycket is och sedan fruktsoda. läskande =)
Jag var nykterist i fyra år och drack då ginger ale. mums
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg