tibet; sa:Stellan: ang. visum till Sudan, måste jag ha ngt papper från sv ambassaden när jag ansöker? Ngt LOI eller LOR? Har tänkt mig söka ifrån Kairo alltså.
Lättast att ordna i Kairo. Det behövs LOR frân den svenska ambassaden, 2 passfoto och USD. Visumet kostade 100 USD förra âret och + 20 USD när man passera gränsen. Kanske dyrar i âr... Tar en dag att fixa men ambassaden är stängd fre-sön. Visumet är giltigt i en mânad.
tibet; sa:Syrienvisum? Fick du det vid gränsen? ( från Turkiet ) Eller är det bättre att skaffa ett ( multiple entry ) i Istanbul/Ankara?
Jag ordnade visumet i Ankara pâ den syriska ambassaden. Behövs LOR frân sv. ambassad, 2 passfoto och USD eller lokal valuta. Kostade 2004 ca 27 USD. Ordna ett dubbelentry visa när du fixar visat för det kostar inget extra. Dâ har du möjlighet att besöka Libanon oxâ utan att fixa ett nytt visum till Syrien. Visumet är giltigt i tre mânader
tibet; sa:Nubiska öknen? Nu efteråt vad skulle du rekommendera, längs järnvägen eller längs Nilen?
Jag cyklade längs Nilen men jag tror det kvittar rätt sâ mycket vilken väg du tar. Lika mycket sand...
/Stellan