Alex honnold 60 minutes

Jag reagerade mest på filmtiteln "alone on the wall" och tyckte det var lite komiskt med tanke på filmteamet.

Men kom igen. Klätterfilm med hjälmkamera är nog det värdelösaste som finns. Eller skulle han hållt kameran i handen? Resultatet blir så himla mycket bättre med ett riktigt filmteam. Och resultatet tycker jag är enastående. Jag tycker det är få klätterfilmer som verkligen lyckas förmedla klätterupplevelsen till åskådaren. Hard Grit var en sådan detta en annan.

P.S.
För övrigt påminner ditt citat mig om Monty Python sketchen där en kille förfärat konstaterar att de är "Surruonded by film" :)

Repetition

Läste en artikel om Honnold i tidningen outside för nån månad sedan. Om man ska tro det som står där så är det ju så att han klättrande Half Dome helt ensam innan han gjorde det inför kameror. Tror att det var likadant med Moonlight Buttress. Så han har alltså varit "Alone on those Walls". Suget i magen jag fick när jag såg filmen gör mig tacksam att han repeterade klättringarna med filmteamen på väggarna.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Felixl Alex Huber till Sverige i December 2010? Klättring allmänt 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg