Jag vill delge varning för att handla märket arcteryx. Jag kontaktade Sasquatch som är svensk agentur för Arcteryx 20/11-2013 för att fråga om ett fel på två produkter var giltigt som reklamation. Det gällde två selar till isklättring, och de lovade mig initialt att jag skulle få ett ja/nej om detta var reklamationsärende innan issäsången innan jul 2013, så jag skulle veta om jag behövde köpa ny issele.
Ärendet är fortfarande inte färdighanterat! Vid ett stort antal tillfällen har sasquatch lovat att återkoppla till mig vid olika tidpunkter, vilket de inte gjort. Så jag har fått kontakta dem igen, och igen osv. Orsaken till det utdragna tidsförloppet verkar alltså vara att de inte klarar av att återkoppla enligt sina egna planerade tider.
Då jag varit flitig friluftsutrustningskonsument i många års tid innebär det att jag haft reklamationsärenden av olika slag via agenturer eller butiker: Granitbiten, C2, Outdoor Research, North Face och Addnature av vilka jag tycker alla skött sig fantastiskt bra med snabb kundsupport och bra service. Detta tycker man kan förvänta sig av ett märke som säljer så pass dyr utrustning! Jag har bra erfarenhet av kvaliteten på arcteryx, om man bortser från dessa två selar som hade relativt allvarliga fel enligt mig. Men bra kundsupport bör man få på köpet!
I fortsättningen kommer jag köpa andra märken.
Ärendet är fortfarande inte färdighanterat! Vid ett stort antal tillfällen har sasquatch lovat att återkoppla till mig vid olika tidpunkter, vilket de inte gjort. Så jag har fått kontakta dem igen, och igen osv. Orsaken till det utdragna tidsförloppet verkar alltså vara att de inte klarar av att återkoppla enligt sina egna planerade tider.
Då jag varit flitig friluftsutrustningskonsument i många års tid innebär det att jag haft reklamationsärenden av olika slag via agenturer eller butiker: Granitbiten, C2, Outdoor Research, North Face och Addnature av vilka jag tycker alla skött sig fantastiskt bra med snabb kundsupport och bra service. Detta tycker man kan förvänta sig av ett märke som säljer så pass dyr utrustning! Jag har bra erfarenhet av kvaliteten på arcteryx, om man bortser från dessa två selar som hade relativt allvarliga fel enligt mig. Men bra kundsupport bör man få på köpet!
I fortsättningen kommer jag köpa andra märken.