Aldrig mer haglöfs

Liknande problem med Haglöfs

Jag har köpt 2 haglöfs saker det senaste året och har efter mkt övervägande tillslut kommit fram till att Nej nu räcker det.
nu köper jag inte Haglöfs mer.

jag köpte en orc 25 och en haglöfs zleep 5x

orc 25an var dels fel ihopmonterad dels lite klantigt konstruerad när det gäller dragkedjan till topplocket.
man måste vara skapt som en ål för att kunna hämta saker i topplocket när ryggsäcken är full. hade de bara flyttat dragkedjan 1 cm uppåt hade detta underlättat avsevärt.

jag ringde till haglöfs för att påpeka detta och fick prata med en ansvarig på just ryggsäckar.
fick en jättebra respons från den personen, och tänkte men då kan vi ju samtidigt ta problemen jag har med min haglöfs sovsäck. (löparen fastnar ofta i dragkedjan altså inte i tyget utan i sjävla dragkedjan) tyvärr så var han inte ansvarig för sovsäckar, men hans kollega som var det hette [namn] och fanns inne och jag skulle få tala med honom och fick numret för att ringa med en gång.
jag ringde och ingen svarade, jaja han kanske var tvungen att göra ngt eller någonting. inte alltid man kan ta telefon. efter att i flera dagar och ett antal (ca 12-15) samtal försökt få kontakt med personen ifråga så gav jag tillslut upp.
då bestämde jag mig för aldrig mer haglöfs.
de har definitivt förlorat mig som kund.

så tyvärr får jag nog säga att i mina ögon har de gått från ett bra pålitligt företag till något man lika gärna kan slänga i skräpkorgen.

Nöjd med haglöfs

Jag har nog varit lite insnöad på haglöfs till för kanske ett år sedan. Har i stort sett alla mina friluftssaker därifrån. Jag har haft en del problem med de jackor, fleecar, byxor som jag har haft. inte för att jag har lyft på ögonbrynen med tanke på hur mkt som jag använt plaggen.

Alltid när det har varit något problem så har haglöfs fixat det ypperligt enligt mina åsikter. inget strul, snabb leverans och vänlig kundtjänst!

visst alla kan få måndagsexemplar men jag kanske har haft tur.

men som alltid så finns det många väldigt bra märken på marknaden så det man ska akta sig för att inte bara kolla ett märke för att det är favorit, utan kolla runt. du kan hitta saker som passar dig mkt bättre eller sämre.

Jag är iaf nöjd med märket fast kollar nu dessutom runt på alla andra märken som jag får tag i!

Re: Liknande problem med Haglöfs

hobbes; sa:
jag ringde till haglöfs för att påpeka detta och fick prata med en ansvarig på just ryggsäckar.
fick en jättebra respons från den personen, och tänkte men då kan vi ju samtidigt ta problemen jag har med min haglöfs sovsäck. (löparen fastnar ofta i dragkedjan altså inte i tyget utan i sjävla dragkedjan) tyvärr så var han inte ansvarig för sovsäckar, men hans kollega som var det hette [namn] och fanns inne och jag skulle få tala med honom och fick numret för att ringa med en gång.
jag ringde och ingen svarade, jaja han kanske var tvungen att göra ngt eller någonting. inte alltid man kan ta telefon. efter att i flera dagar och ett antal (ca 12-15) samtal försökt få kontakt med personen ifråga så gav jag tillslut upp.
då bestämde jag mig för aldrig mer haglöfs.
de har definitivt förlorat mig som kund.

så tyvärr får jag nog säga att i mina ögon har de gått från ett bra pålitligt företag till något man lika gärna kan slänga i skräpkorgen.

Ringde du 12-15 samtal för att diskutera att löparen ofta fastnar i dragkedjan?

Re: Re: Liknande problem med Haglöfs

crazy; sa:
Ringde du 12-15 samtal för att diskutera att löparen ofta fastnar i dragkedjan?

*skrattar*
kom inte o säg att jag inte har försökt iaf...

jo jag kan ju förstå att det verkar lite underligt men saken är den att jag ser det som ett säkerhetsproblem.
skulle det hända något och man av något skäl måste ta sig snabbt ur sovsäcken (brand osv) är det bara att glömma.. så de borde iaf få en blänkare om det..

det var iaf så jag tänkte.

Re: Re: Re: Liknande problem med Haglöfs

hobbes; sa:
*skrattar*
kom inte o säg att jag inte har försökt iaf...

jo jag kan ju förstå att det verkar lite underligt men saken är den att jag ser det som ett säkerhetsproblem.
skulle det hända något och man av något skäl måste ta sig snabbt ur sovsäcken (brand osv) är det bara att glömma.. så de borde iaf få en blänkare om det..

det var iaf så jag tänkte.

Ja, kan tänka mig att man kan störa sig på det. Speciellt när man kan bli lite klaustrofobisk i en säck. Avskyr när man snurrat rund under natten och inte hittar dragkedjan.

Rent teoretiskt borde man ju nästan kunna fastna i säcken om dragkedjan fastnar. Får krypa ut som en mask.

Det är väl bara att reklamera skiten.
[Ändrat av crazy 2005-01-24 kl 06:30]

Självklart ska man kunna reklamera en fastnande dragkedja. Om det är ett tillräckligt stort problem för att de själva "konstruerar bort" blixtlåsnypning av tyget (vilket de har gjort på årets modeller) så borde även dåliga dragkedjor vara ett tillräckligt stort problem.

Själv har jag bara goda erfarenheter av Haglöfs kundhantering. De svarar på frågor, och jag fick ett nytt yttertält när jag hittade en reva efter en veckas användning.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg