Hej!
Ursäkta att jag "bumpar" denna gamla tråden. Har läst här ett tag och skulle precis in och få hjälp med att identifiera ett fint exemplar av Trangia 25 som jag fick tag på via Tradera. Såg då den här tråden och fick alla undringar besvarade i princip.
Så tyckte det var olönt att skapa en ny tråd.
Mycket fint exemplar TS fick tag på där i mint condition.
Mitt exemplar är använt, någon liten buckla i stekpannan som jag tänkte knacka till med lite träklossar och en klubba.
Mitt ex verkar vara från nånstans runt mitten av -65 i den vevan. Står TAB i botten på brännaren. Hällorna för remmen är nitade, ej tryckta som på dagens modeller. Ingen bajonettfattning i vindskyddet. Gamla sortens brännare med "dasslocket" i stället för ringen man skjuter in från sidan. (fyller den ens någon funktion? Håldiametern ser ut att bli densamma i princip).
Vad jag direkt lägger märke till är att godstjockleken verkar tjockare än dagens modeller.
Kul! Tänker göra så att jag använder detta gamla kök nu istället för mitt nya T25-3UL med nonstick pannan som jag haft ett litet tag nu . Så kan det ligga kvar och hålla sig fräscht förutom de gånger jag ska kocka seriöst och behöver två kök
Har inte haft det med på camping ännu, däremot åker det flitigt med ut när jag är på diverse lekplatser i byn med barnen
Skitsmidigt att kunna fixa lunch till barnen direkt på plats och äta ute.
Barnen tycker det är häftigt och andra småbarnsföräldrar tittar lystet när man står där ute i det fria och brassar lunch
Pojken på 3 år har börjat fråga nu varje gång vi ska ut "ska vi ha spisen med oss pappa"
Anyways, riktigt roligt att få tag på ett Trangia med "några" år på nacken