• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Ålder

agathon; sa:
Jag citerar Chris Hellström i en annan pågående diskussion här i forumet:

"Eller som någon formulerade det:
Sonen frågar sin far: Far, är fäder alltid klokare än sina barn?
far: Jo.
Son: Är de ALLTID klokare än barnen??
Far: Självklart!
Son: Far, vet du vem Albert Nobel var?
Far: naturligtvis vet jag det! Det var han som uppfann dymaniten och grundade Nobelstiftelsen som delar ut en massa pengar varje år.
Son: Då var Albert Nobel en klok man?
Far (som började ana att samtalet började gå snett): Han var mycket klok!

Son: Om nu Albert Nobel var så klok - varför uppfann då inte hans pappa dynamiten??"

visst kan ungdomen briljera!

//Mikael

speciellt nær han hette "Alfred" :)

robert som inte alltid ær vuxen...
 
HAHA, saant. Jag tyckte att det var nåt som var lite konstigt när jag läste det men kunde inte riktigt sätta fingret på det:D

Man kan kanske se det som att ungdomen inte är riktigt fullständig ändå och att pojken trodde att han hette albert, fast då var ju farsan inte bättre han som inte reagerade på det :p

//Mikael
 
Re: Att vara vuxen regerar

Martin Fjaderlatt.se; sa:
Jag är snart 35 och börjar förstå gamlingar som säger att de alltid har känt sig som 20 (eller 12), samtidigt som jag är oändligt glad över att inte vara 20 (eller 12) längre.

Men tänk om man skulle kunna hoppa tillbaka och få vara 15 igen och veta vad man vet idag... kanske man hade lagt lite mer krut på skolan... kanske hade man gjort si eller så...
 
Snart 52!

Jag är snart 52 år, men vissa vänner i min omgivning tycker att jag ser ut som sjutton!

God tur!
Bulingen
 

avslutad210712

Gäst
Jag är snart 50 :) och börjar känna mig gammal. Tycker inte längre att tex trimmade moppar är försvarbart. Speciellt inte nuförtiden när ungj/%&¤&%¤&¤larna inte behöver kunna fila, såga och borra för att krama upp moppen i 50. Nu plockar de bort en bricka eller liknande och vips går moppen 90. Inte heller tycker jag att det känns naturligt att tjuvfiska, köra för fort eller andra småkriminella handlingar.