• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Ålder

Hallå.
Finns det många av den yngre generationen här?
Jag är 17 år, fyller snart 18. Känner mig ganska ensam.:)

hur gammla är ni människor?
 
Ensam? På en sida med drygt 45 000 medlemmar :)

Tror inte många bryr sig speciellt mycket om ålder, är för övrigt snart 26.
 
Var det på grund av mitt inlägg i kajak bygg tråden som du kom att fundera på detta??

Jag kom på att jag faktiskt vet att ett par killar i Linköping håller på att bygga kajak som skolarbete. Men jag vet inte om dom finns på Utsidan.. återkommer om detta...

Min ålder är redan avslöjad.

/Niklas
 
Jodå visst finns det fler av den yngre generationen här ;) men håller med dig om att det är lite tomt på ungdomar, kanske inte så konstigt :D.

//Mikael
 
Nu fick jag nästan lite ångest. Är 28 (snart 29) och insåg att jag kanske inte räknas till den yngre generationen längre :)

/Per
 
enligt passet ær jag snart 32 år men kjænner mig iblandt som 14 eller kanskje 15...

lille robban
 
Jag är 42 men på grund av allt jag upplevt känner jag mig som en extremt rörlig och skärpt vis 63-åring...
 
Att vara vuxen regerar

Jag är snart 35 och börjar förstå gamlingar som säger att de alltid har känt sig som 20 (eller 12), samtidigt som jag är oändligt glad över att inte vara 20 (eller 12) längre.

Det finns en ungdomskult i vårt samhälle, men ungdomar är ju bara förvirrade ofärdiga vuxna...

Sen kan man självklart ha ett lekfullt sinne och allt det där, men det har ju inget med ålder att göra. Det är ju bara barn som tror att man inte får lattja när man är vuxen. :D
 
Ungdomen är en härlig tid...men det är synd att den tiden slösas bort på människor som inte förstår att ta vara på den ;)
 
Jag citerar Chris Hellström i en annan pågående diskussion här i forumet:

"Eller som någon formulerade det:
Sonen frågar sin far: Far, är fäder alltid klokare än sina barn?
far: Jo.
Son: Är de ALLTID klokare än barnen??
Far: Självklart!
Son: Far, vet du vem Albert Nobel var?
Far: naturligtvis vet jag det! Det var han som uppfann dymaniten och grundade Nobelstiftelsen som delar ut en massa pengar varje år.
Son: Då var Albert Nobel en klok man?
Far (som började ana att samtalet började gå snett): Han var mycket klok!
Son: Om nu Albert Nobel var så klok - varför uppfann då inte hans pappa dynamiten??"

visst kan ungdomen briljera!

//Mikael