Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
ALASKARJA
- Trådstartare Rian
- Start datum
Skarja exklusive,grönland medium och large.skiljer 35mm till överkant mellan skarja och medium från överkant infästning avbärarbälte,fast cc haglöfs special och skarja bälte är ytterligare 5cm skillnad. Skiljer alltså 8,5 cm mellan skarja och medium.medium och large skiljer här 7cm,grönland ramarna är alla lite olika +- 2cm har jag märkt.
Bilagor
Testade om seek outside höftbälte passade och de passar högst troligt både skarja och grönland med hjälp av enkla medel som bult,mutter och d-ring.
Det är ett lättviktsbälte som är väldigt komfortabelt och finns i olika storlekar att köpa nytt för ca 900kr.
Det är ett lättviktsbälte som är väldigt komfortabelt och finns i olika storlekar att köpa nytt för ca 900kr.
Bilagor
Har du möjlighet att väga dem? Det hade varit intressant att veta när man funderar på egna hembyggen..Skarja exklusive,grönland medium och large.skiljer 35mm till överkant mellan skarja och medium från överkant infästning avbärarbälte,fast cc haglöfs special och skarja bälte är ytterligare 5cm skillnad. Skiljer alltså 8,5 cm mellan skarja och medium.medium och large skiljer här 7cm,grönland ramarna är alla lite olika +- 2cm har jag märkt.
Jag har en köksvåg,kanske väger sen och kollar men jag kan säga direkt att några 1,9-2,9kg är det inte tal om utan skulle säga komplett någonstans mellan 3,5-4,5kgHar du möjlighet att väga dem? Det hade varit intressant att veta när man funderar på egna hembyggen..
Alltså jag syftar på vad ramarna väger, utan allt annat. Du verkar ju ha strippade ramar så tänkte detta kunde vara en chans.Jag har en köksvåg,kanske väger sen och kollar men jag kan säga direkt att några 1,9-2,9kg är det inte tal om utan skulle säga komplett någonstans mellan 3,5-4,5kg
Förstår att det inte blir extremt lätt men hoppas ändå att man skulle kunna göra en vettig stor-säck om man utgick den en sån ram och gjorde lättare säck till den.
Absolut,bra idé! Det var så jag först själv tänkte men snöa istället helt in på haglöfs Alaska. Ska väga ramarna ikväll!Alltså jag syftar på vad ramarna väger, utan allt annat. Du verkar ju ha strippade ramar så tänkte detta kunde vara en chans.
Förstår att det inte blir extremt lätt men hoppas ändå att man skulle kunna göra en vettig stor-säck om man utgick den en sån ram och gjorde lättare säck till den.
Obs: är du 1,80 eller längre tycker jag medium grönland passar dåligt längdmässigt med toppstramare och skarjan ännu sämre.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg