Alain robert(spindelmannen)

Hej

Är det någon som vet om Alain robert
har några fler planer på att bestiga skyskrapor
eller? Man tycker ju att han är lite galen hehe..
men cool och en duktigt klättrare är han .)

Mvh/ Sebastian

Med tanke på hur många höga hus han har bakom sig skulle det förvåna mig om han slutar klättra innan han trillar ned.
Han har ju en websida, men det brukar nog inte stå om framtidsplanerna som regel. Det kan ju å andra sidan bero på att han oftast klättrar utan att först klara ut accessfrågorna.

Fattar ingenting? Jag var helt säker på att han hade dött under en soloklättring för ett antal år sedan. Men det verkar uppenbarligen som att jag är felinformerad eller har han en dubbelgångare???

frapp; sa:
Jag var helt säker på att han hade dött under en soloklättring för ett antal år sedan.

Under hela 80-talet tog ryktena död på Patrick Edlinger flera gånger om året, framför allt efter att en kortversion av filmen "La vie au bout des doigts" ("Livet på fingertopparna") visats i svensk TV. Då fick man höra att "den där indianen som friklättrar och hänger i fingertopparna" (dvs soloklättrar) hade slagit ihjäl sig. Men Patrick är inte indian. Inte är han död heller. Det är inte rykten som tar död på folk, för som engelsmännen säger: "Sticks and stone can break my bones, but words can never hurt me". Skulle tro att detsamma gäller Alain Robert. Fast, som någon skrev här ovan, det är kanske mest en tidsfråga...

Hna lever !

Nej Alain robert ( spindelmannen ) lever än
idag , men han börjar ju bli rätt gammal så han
kanske har slutat med att bestiga världens
skyskarpor...Mem vem vett när han slår till ?

/ .s.

Nu brukar han ju inte klättra jättehöga strukturer så ofta och med tanke på att det är bara 3.5 månader (25/12 2004) sen han klättrade Taipei 101, världens högsta byggnad med sina 508 meter så dröjer det nog ytterligare ett par månader innan vi får se en ny klättring...

Så rätt så

Jo i och för sig det har du rätt i..Undra vad det blir för skyskrapa nästa gång ? Men 508 meter det är högt asså, förstår inte hur man orkar det ?..fast han klättrade inte solo den gången , men ändå

//

Äventyare eller Galning ?

Jag undrar en sak vad ni andra kanske tycker..
När man man säger att "han",hon är äventyrare
så tänker man ju på segling,klättring i himalaya
eller långfärdscykling..Då skulle jag vilja
veta vad ni anser om att Alain robert är en
äventyrare? jag menar kilen utsätter sig
för livsfara , men samtidigt gör han det han älskar
mest ! jag tycker personligen att killen är en extrem äventyrare..Men när jag frågade farsan om det så sa han tvärtom "bara en galen människa,absolut "

Så vad tycker ni ?

/ sebastian

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg