Ja, väldigt irriterande med information som är detaljerad på en nivå att den nästan aldrig stämmer (på den nivån - antal t ex kan ju variera snabbare fast finns det många och man ska ha en enda så märker man det knappast). Man vet ju att det kan säljas utan uppdatering, Några system har ju olika nivåer så man kan ana mängden (fler än 10, ett fåtal och "inga hemma".
Min lösning på problemet har numera blivit ett beteende som faktiskt fungerar på ganska många butiker, jag beställer det jag vet att jag vill ha över deras webbsida, med uthämtning i butiken jag skulle ha åkt till. Då får deras personal plocka ihop det jag ska ha och så får jag ett meddelande när det finns klart att hämta det. Ett annat är att ringa butiken och fråga samt ev, lägga undan så man hinner ta sig dit utan att det säljs medan man är på väg.
T ex på IKEA är det ett mycket smidigt sätt att hämta och som går mycket fortare än "tag själv". Det hindrar ju inte att man går en runda i butiken eller att man returnerar om det inte passar när man ändå är där.
Andra fördelar kan vara att vissa butikskedjor då själva skickar från andra butiker eller sitt centrala lager om det är slut på butiken, eller om de inte gör det så får man ett meddelande att det är slut och man kan annullera sin beställning. Dessutom kan det ju vara andra priser eller rabatter på webbsidan till fördel för att beställa där.
Men olika företag har olika upplägg så att man måste kolla hur de hanterar en order (och frakten från t ex IKEA, så man slipper sitta hemma och vänta en hel dag på en leverans som sedan blir uppskjuten till annan dag sent på kvällen, som jag vet flera som drabbats av vid tunga "paket".
Däremot skulle jag nog aldrig beställa hem en massa kläder eller skor i olika storlekar eller modeller med planen att prova för att skicka tillbaka allt utom något enstaka, men jag har redan det mesta som jag behöver och föredrar att känna och prova innan jag köper samt gynnar gärna butiker så att de inte försvinner helt för bara näthandel är inte det bästa.