Här på forumet har hävdats att 600 gram torrmat per dag är tillräckligt. Själv blir jag förbålt hungrig på så små dagsransoner. Nu spelar ju en eller två veckors förlitet näringsintag inte så stor roll. Då de flesta av oss har något att ta av. Men lätta vandrare med större mängd brunt fett har inte det vita att ta av! Dessa måste ju ta av egen muskelmassa och det går ut över humöret. Dessutom tror jag att de flesta som räknar på matbehovet inte räknar med ryggbördan men den är ju en del av det arbete som skall uträttas.
Sådeles får alla basmetabolism+vandringsarbete*xtimmar+småarbete*xtimmar räknat på sin egen och packningsvikten i förbrukning. Vid dåligt och kallt väder ökar den och vid gott minskar den. Eftersom det vita fettet är "gratis" att bli av med så undrar jag hur mycket i % minskar du i vikt på en respektive två veckors tur. Och anser du det konfortabelt? Eller äter även du som en get vid första bästa tillfälle efteråt? Ytterligare ett skäl att minska packningsvikten!
Go måltid
Johan K
[Ändrat av johankse 2003-08-26 kl 16:16]
Sådeles får alla basmetabolism+vandringsarbete*xtimmar+småarbete*xtimmar räknat på sin egen och packningsvikten i förbrukning. Vid dåligt och kallt väder ökar den och vid gott minskar den. Eftersom det vita fettet är "gratis" att bli av med så undrar jag hur mycket i % minskar du i vikt på en respektive två veckors tur. Och anser du det konfortabelt? Eller äter även du som en get vid första bästa tillfälle efteråt? Ytterligare ett skäl att minska packningsvikten!
Go måltid
Johan K
[Ändrat av johankse 2003-08-26 kl 16:16]