Aeroflott?

Hej ! Planerar att åka till Nepal i slutet på Mars. Aeroflott klart billigast. Är dom så dåliga som ryktet säger ?

aeroflott.

Klaz,

Jag går i samma tankar, Aeroflott är tydligen helt ok förutom att dom håller tiderna dåligt. Sen kan man drista sig till att tro att servicen inte är lika hög som på Thai men vad gör det med en begränsad ekonomi.
Ha en riktigt bra resa.

Magnus

aeroflot

hej,
åkte aeroflot till bangkok o hem från singapore. Dom är helt ok, lite sämre säten o kanske lite trångare. Men mkt mat (fick vi iaf!). Jag kan rekommendera det, det är ju trots allt mkt billigare.

mvh/pia

Hej.

Har åkt med Aeroflot ett flertal gånger och har blandade känslor för detta bolag. Lite sämre mat, ingen fri sprit etc. är lätt att stå ut med för de pengar man sparar. När jag skulle flyga New Dehli - Stockholm för ca. två år sedan råkade jag även ut för tio timmars försening utan att någon från bolaget kunde svara på när avgång skulle ske. Vid samma tillfälle råkade jag ut för en stöld ur min väska efter incheckningen! Svårt att säga om detta var flygbolagets eller flygplatsens personal dock. Har du ett par dagars marginal kan jag rekomendera att flyga till New Dehli för vidare transport med tåg/buss till Nepal. Detta blir troligtvis ganska mycket billigare samt en trevlig bonustripp. Skall du dessutom upp på lite högre höjder blir du på detta sätt acklimatiserad på köpet.

Trevlig resa.

Nepal

Hej klas!
Jag har inte åkt med Aeroflott,men skall åka i
början av Mars till Nepal. Det billigaste jag
hittade var genom jysk resebyrå i danmark 4650kr i
dansk valuta,det sämsta är en mellan landning i
Moskva med väntan på 9 timmar på hemresan,men det tar
jag hellre än betalar kanske dubbelt så mycket med
något annat flygbolag.(Jysk har varit väldigt till
mötesgående)

,

Aeroflot

Jag har lite blandade känslor gällande Aeroflot. Åkte till Nepal via Moskva och Delhi med massor av timmar på flygplatsen i Moskva. Man kommer dit mitt på dagen så går planet vid 1.00 på natten har jag för mig. Det som gör detta otroligt trist är flygplatsen. Det är så tråkigt där att jag hellre skulle gå till Nepal tror jag. Servicen och utrymmet kan ma inte klaga på. Våra säten var normalstora och allt vi bad om, ej sprit, fick vi och fort också. Lite försening var det också men jag tror nog att det mer handlar om flygplatserna än flygbolaget. Delhis flygplats är som rusningstrafik i Sthlm med vägarbeten överallt och utan trafikljus. Struligt minst sagt. När du väl kommer fram är det bara att luta sig tillbaka och inte kräva för mycket.

När jag åker tillbaka, vilket jag garanterat kommer att göra, kommer jag nog åka Aeroflot. De pengar man sparar kommer man låååångt på i Nepal.

Ha en jättetrevlig resa.

//Anders

Aeroflot

Tack skall du ha för inlägget. Det är inte så farligt
om man bara är varnad i förväg att det kan ta tid
på flygplatsen.

//Inge

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg