Hej alla fjällrävar!
Jag har tidigare varit uppe och fjällvandrat med mina föräldrar 2 gånger och fattat tycke för det. Jag var dock i ålderarna 12 vid första vistelsen 16 vid andra. (Är idag 20 år). Nu i Augusti tänkte jagåka upp tillsammans med min flickvän och vandra Abisko- Nikkaloukta inkl topptur till Sydtoppen keb. Inför min resa har jag sparat mycket pengar och köpt utrustning som jag tidigare inte har haft.
det jag köpt är:
En skaljacka Houdini 1900:- 30 % rea
En skalbyxa Houdini 1200:- 30 % rea
Ett par Lundhags forest 2400:- ( de näst billigast lundhagskängorna?)
Ett begagnat fjällräven abisko tält 2000:-, varav jag betalade 1000:-
Ett par vandringsbyxor Urberg 599:-
En Houdini power houdi 1800:- (Köpte egentligen inte till fjällvandringen)
En Haglöfs sovsäck 1500:-
Ett JR gear liggunderlag för 900:-
En begagnad Fjällräven Kajka ryggsäck 85l för 2000:-
Strumpor 3 liners och 3 tjocka för totalt 500:-
Summa: 13 800 KR
Är detta helt vansinnigt? Jag förstår att det egentligen inte krävs allt detta och att man kunde hittat billigare alternativ såklart. Men är ändå mån att bygga upp en frilufts-arsenal som jag kan ha mycket länge, då jag trivs väldigt bra ute i naturen...
Vad säger ni här på Utsidan?
Mvh,
Mr Muntz
Jag har tidigare varit uppe och fjällvandrat med mina föräldrar 2 gånger och fattat tycke för det. Jag var dock i ålderarna 12 vid första vistelsen 16 vid andra. (Är idag 20 år). Nu i Augusti tänkte jagåka upp tillsammans med min flickvän och vandra Abisko- Nikkaloukta inkl topptur till Sydtoppen keb. Inför min resa har jag sparat mycket pengar och köpt utrustning som jag tidigare inte har haft.
det jag köpt är:
En skaljacka Houdini 1900:- 30 % rea
En skalbyxa Houdini 1200:- 30 % rea
Ett par Lundhags forest 2400:- ( de näst billigast lundhagskängorna?)
Ett begagnat fjällräven abisko tält 2000:-, varav jag betalade 1000:-
Ett par vandringsbyxor Urberg 599:-
En Houdini power houdi 1800:- (Köpte egentligen inte till fjällvandringen)
En Haglöfs sovsäck 1500:-
Ett JR gear liggunderlag för 900:-
En begagnad Fjällräven Kajka ryggsäck 85l för 2000:-
Strumpor 3 liners och 3 tjocka för totalt 500:-
Summa: 13 800 KR
Är detta helt vansinnigt? Jag förstår att det egentligen inte krävs allt detta och att man kunde hittat billigare alternativ såklart. Men är ändå mån att bygga upp en frilufts-arsenal som jag kan ha mycket länge, då jag trivs väldigt bra ute i naturen...
Vad säger ni här på Utsidan?
Mvh,
Mr Muntz