• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

är hundar farligare än folk..

Gillar inte när jag möter ungdomar (för det är det oftast) med en sån liten krabat och de stramar åt kopplet allt vad de är värda och sen går de en omväg på 25 meter. Då känns det inte alltför komfortabelt om man säger som så.

jaa.. vi vet vad ett stramt koppel sänder för signaler till hunden...


jag inser ofta att det finns ett bekymmer och trots vad den nya lobyn säger så är det ägarna som är hela problemet. man skulle önska att bara insiktsfulla och självkritiska människor skaffade hund men så är inte fallet.. samma människor som ibland köper "kamphundar" skaffar bil, går på systembolaget, tränar på gym och kanske kampsporter..själv har jag två av favorithatraserna av lobyn(råttisar), bägge välartade och styrda med en kärleksfull men mycket fast hand..