Inte för att vara taskig, men jag tycker din fråga var ungefär lika barnslig som kommentarerna den fick. Hur ska någon någonsin kunna svara på om det är rätt köp när du inte specificerar vad du ska ha den till? Istället känns det som din "fråga" mest handlar om att skylta med vilken fin jacka du köpt (och till det priset är det verkligen en utmärkt jacka, så grattis).
ÄR man nöjd med jackan är den bra, jag skulle inte kunna ha everest det blir som en plastpåse, Innan jag träffade min fru hade hon en sån och hon blev blöt på ryggen.
Köpte en peak till henne men den vart också blöt på ryggen för mycket dun och antagligen för tät- noppigt i fickorna på mindre än ett år, nej peak är bara snygga och materialet tycker inte jag är det bästa.
Om man kan ha en everest utan att bli svettig på ryggen ja då är ju jackan bra för den personen, allt är ju individuellt så man ska inte haka upp sig för mycket på vad andra tycker. Men rent generellt är inte everest saker lika bra som dom dyrare sakerna, omvänt finns ju också som tex peak. MEn det är ju en subjektiv bedömning.
Det verkar som om alla företag nu ser till hur man ska tjäna mest pengar och cut the cost.
Hela världen för den delen.
Har en north face gore tex fleece skal eller vad man kallar det från 2000 funkar in på sommaren. Dom nya jag provat svettas man ihjäl i. Men nu verkar north face rikta in sig på att sälja billigt det vart så när stadium började ta in dom nu behöver dom inte göra kvalitet.
Helly hansen har konstig passform den finns inte jag har xl i alla kläder men helly hansen är för korta i armar och tighta över axlarna om dom har xxl passar inte ens den.
Haglöfs tycker jag har hutlösa priser, dock finns dom på outlets billigt hela tiden. men deras skaljackor kostar ibland flera tusen mer än patagonias. Och passformen är inte heller den bästa.