Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Länken fungerar inte, men det har ju ingen betydelse eftersom frågan inte kan besvaras. Det beror ju helt på vad den skall användas till, jag kan ju t ex tänka mig att den blir både varm och tung på en sommarvandring.
Skulle aldrig sticka iväg utan min duntröja när jag ska upp till fjällen på sommaren.
Själv skulle jag aldrig ge 5499:- (Naturkompaniet) för en sådan jacka. Om jag gick på tur i fjällen på vintern, eller ägnade mig åt alpinism i Himalaya eller något annat som kräver rejält varma kläder kanske jag skulle börja fundera på det. Men jag skulle nog titta på lite andra alternativ i så fall.
Jag förstår ej varför jag skulle använda sån jacka på sommaren.. Det var ju nu i vinter jag tänkt använda den ej på sommaren..
anledning till att jag köpte den jackan var för jag börja tröttna på att lägga ut pengar på everest jacka tex som håler i 2 år eller linande hade eller har en sån innan jag skaffa mig den nya jackan. Fick den på rea för 1000 så tyckte den var värt det priset. och vill ha en jacka som håller många år. Blir ju dyrt att lägga ut pengar på ny jacka var anat år
Skulle vara kul att höra åsikt från folk som har köp en sån jacka också ?
Det där är en väldigt stor och tung jacka som lämpar sig för vardagsbruk när det är kallt. Att ha den med ut på tur eller liknande kräver en pulka då den inte är komprimerbar och oerhört osmidig. Dock är den varm och varannan människa här i Örnköldsvik (Fjällrävens hemstad) har en sådan där.
Du har fått en fått en väldigt varm vinterjacka av god kvalité till ett otroligt bra pris. Jackan kommer hålla dig varm så det räcker och ibland blir över.
Trist att vuxna människor måste försöka göra sig lustiga över att din fråga inte berörde i vilket avseende jackan skulle brukas. Töntar! Men nu vet du hur seriöst detta forum kan vara. Välkommen till utsidan.
Trist att vuxna människor måste försöka göra sig lustiga över att din fråga inte berörde i vilket avseende jackan skulle brukas. Töntar! Men nu vet du hur seriöst detta forum kan vara. Välkommen till utsidan.
Ja det är fånigt av folk på Utsidan att anta att frågor som ställs här berör uteliv i skog och fjäll, när det handlade om en skön jacka till en frusen kontorist i stadens vinterkyla.
Välkommen till Utsidan där vi inte berör frågor i stilen med:
"Alla i min Rotaryförening använder Proshell-jackor på våra möten eftersom de är de dyraste jackorna, vilken färg tror ni passar i de flesta konferenssammanhang?"
Mickej79: Gött pris du fick den för, dock tror jag att eftersom det är en dunjacka så är det nog svårt att få dem att hålla mycket mer än 2 år om man använder den hela tiden som ytterplagg, alltså samma problem som du haft med dina andra jackor av samma typ.
Och baserat på specifikationerna på jackan är det som tidigare inlägg att den är för bulkig att använda än annat som ytterplagg. Men vid lågintensiv aktivitet i kalla miljöer tror jag den kommer funka skitbra.
Om det inte framgår vad den skall användas till så hör det väl till hyffs och kutym att fråga, om det nu intresserar en att svara överhuvudtaget. Barnsligheter och trams hör hemma på fjortisforum.