Är detta framtidens "ryggsäck"?

Själv tror jag att det är fler än bara äldre, som s.a.s. vill plocka russinen ur kakan. Alltså att ha med sig ett antal tyngre "lyx"-pinaler ut i fält utan att själv behöva bära på dem.
/Niklas

• Gilla
Reactions: MrP
Boston dynamics har ju redan robot hunden "spot" som är en bättre lösning, tar sig fram överallt..
Vet inte hur mycket last den kan ta men gissar att en större variant inte är långt bort..

df6861ee8369f9acdb4ddda727820ee40541fbcc-2048x1536.jpg

Jag föredrar nog att använda befintlig motor med lämplig utrustning monterad för mina vandringar. Denna motor har dessutom den unika egenskapen att den blir starkare ju mer den används och inte kräver någon direkt service, annat än omtanke, mat och sömn.

//J

Hade inte riktigt hängt med i hur etablerad robot hunden är i industri/gruvor/kraftverk etc.. Lite galet.
Snart i din lokala friluftsbutik

Här är launch videon

Jag kommer att jobba för att få ned min egen vikt, såväl kroppsvikt som ryggsäck med vandringsprylar. När jag inte kan vandra mer har jag vandrat klart.
Bra att saker utvecklas...

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg