Lite så känns det, det finns så många andra områden att besöka att jag ännu ej besökt Kebne, på sätt och vis är jag glad att den hippa klicken erövrar Kebne och sprider sitt skräp där så att jag får lugn på andra fjäll...Det finns massor av andra fjäll att besöka i stället, blev än mer uppenbart häromdagen när dom visade lite om föreståndaren på den stationen på tv.
Hon fick gå och samla i hop kvarlämnade tält, sovsäckar, stolar mm kring stationen och matförpackningar, glasflaskor, godispapper och annat skit som låg i drivor högt uppe på fjället.
Varför skulle jag välja att vistas med folk med sådan skräpmentalitet på min semester som turisterna uppenbarligen har där......en del av av charmen med att vistas i vildmark är ju att få slippa människor som dessa.
Är det bara jag som är ointresserad av Kebnekaise?
- Trådstartare oldtimer
- Start datum
-
- Taggar
- kebnekaise
Liknande trådar
Liknande trådar
-
Hur är den att gå nu för en nybörjare? Jag går gärna med tält trots fina stugor.
- Börjat av Grangfors
- Svar: 9
-
-
-
-
-
-
-
-
Gå Svartsjön/Gaskkajavri-Tarfala eller omvänt -- är det möjligt i början av september?
- Börjat av nicko_
- Svar: 11
-
Hur tillförlitliga är de olika vädertjänsterna gällande snödjup?
- Börjat av KevinG
- Svar: 2
-
-
-
-
-
Hur många dagar är det kul att vandra som relativ nybörjare?
- Börjat av elinalicia
- Svar: 28
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hur ofta är man med om att folk blir sura när de måste dela fjällstuga?
- Börjat av stenblock
- Svar: 32
-
Hur tabu är det att använda STF stugornas "nödrum" off-season?
- Börjat av Göran_
- Svar: 44
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vilken väg är lättast att gå från Abisko till Nikkaluokta eller tvärtom
- Börjat av såg
- Svar: 5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
vad finns det för utbud på butikerna längs kungsleden och hur är priserna?
- Börjat av aksello
- Svar: 5
-
Butiken i Kebnekaise fjällstation - Kan man lita på att det inte är slut på hyllorna?
- Börjat av knolpak
- Svar: 4
-