Äntligen islossning!

Islossning i Oxelösund, idag kunde man äntligen paddla lite i skärgården igen. Padllade en sväng förbi Femörehuvud och sedan över till Beten. Ganska disigt och rätt mycket isflak men en svag ostlig vind gjorde turen mycket behaglig. /Jampa

Bilagor

• IMG_4640.jpg
    IMG_4640.jpg
    31.5 KB · Visningar: 745
Isläget?

Låter härligt. Vi har lite paddel planer för Stendörren till Påsk eventuellt, kan du hjälpa oss med en israpport? Hur ser det ut vid Studsvik t.ex.?
/Johan

Ser härligt ut! Av någon anledning har jag i flera år drömt om att glida fram bland isflak med dimma, ekonomiskt blir det inte av i år heller. Men nästa år!?

Härligt! Jag hade själv, som sista plats i Göteborgs skärgård, islossning förra helgen :) Iskanten syns nånstans långt därute. Utöver min sjösättningsvik såg jag ingen is överhuvudtaget....

Bilagor

• _DSC0086mindre.jpg
    _DSC0086mindre.jpg
    74.8 KB · Visningar: 413
Dystert isläge Stendörren/Studsvik tyvärr!

Tyvärr är det icke paddelbart vare sig vid Studsviks brygga eller Stendörren. Isen ligger tjock där ca 40 cm och inte ens Nyköpings Kommuns isbrytande bogserbåt har lyckats komma igenom isen och ut i skärgården. Enligt uppgifter från den bofasta befolkningen på öarna i omgivningen så tros isen inte släppa greppet om skärgården före den 12 april. Jag har själv kollat upp isläget senast igår morse och det ser riktigt hopplöst ut vid Studsvik, som annars brukar vara ett säkert kort så här års. /Jampa

Paddelpremiär för mig igår på norra Öland, tog en liten sväng i Grankullavik.. Igår helt isfritt på västra sidan av Öland norr (och söder?) om bron, idag mindre, tätt packade isflak så långt man såg i horisonten.. Icke paddelbart .. Drev ner norrifrån eller söderifrån under natten och packades samman i Kalmarsund gissar jag. Hoppas på mindre is imorgon på västra eller östra sidan så blir det en runda igen..

-Äntligen vår! :)

Påskpaddling I Nyköping

Snart är det fritt fram för paddling ut från Nyköping. Isen ligger dock ännu som en "propp" ute på Mellanfjärden. Men det finns ändå en rätt stor del isfritt vatten att njuta av. /Jampa

Bilagor

• IMG_4729.jpg
    IMG_4729.jpg
    30.9 KB · Visningar: 334

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg