Äntligen AAA lithium till min GPS

Jag har en gecko 301 och den går på AAA batterier. Ok Uppladdningsbart är ju bra i dom flesta lägena men om lithium batterierna håller vad dom lovar (håller på att tömma ett par nu) så tycker jag att dom är att föredra när man inte har möjlighet att ladda plus att dom är lätta :)
 
batteriladdare

Jag köpte batterier och laddare från NetOnNet. Speciellt bra är att det går att ladda batterierna via ett 12V uttag.

Sök artikel 094701 på http://www.netonnet.se
---------------------------------
Fast Charger Delta, 12 V 4xAA - Batteriladdare
Snabbladdare med 4xAA-batterier (2300 mAh). Inkl 12 V-adapter för laddning genom cigarettändaruttaget i bilen. Perfekt när batterierna till digitalkamerna tar slut på resan och du vill kunna ladda om direkt!
 
Ja så har jag tömt en omgång lithiumbatterier och en omgång vanliga alkaliska och 5 gånger längre drifttid verkar stämma bra. 7 mot 36 timmar. Jag ger 30 kr för ett 4 pack energizer alkaliska och 80 kr för ett 2 pack lithium så lithiumcellerna blir ca 5:- dyrare. Det får det vara värt om man ska ha gpsen med på en tur utan möjlighet att ladda.
I vanliga fall så använder jag uppladdningsbara celler med en kapacitet på 750 mah (samma kapaciter som det var på dom första AA cellerna jag hade till radiostyrningen när jag började med modellflyg:))
 

Liknande trådar