Cyclecomponents
På www.cyclecomponents.com, så har de en bra formel för att räkna ut ramstorlek på både ramar med normal ramgeometri och med compaktgeometri. Muirwood hör till den senare typen.
Muirwood låter ju som en vettig cykel.
Är det någon som vet om det finns någon som säljer den i butik? Det hade ju varit bra att testcykla så att man vet vilken ramstorlek man ska ha. Jag antar att styret är ställbart?
Jag är 181 cm lång. Enligt Marins storleksguide (www.marinbikes.com) ska jag ha en 17,5" ram. Det låter väldigt litet tycker jag. Enligt cykelnettos storleksguide ska jag ha en 20,5" om Muirwood klassas som en citybike eller 17"/18,5" om den klassas som en Marin MTB (eller 19" om det är en Marin USA). Enligt min lokala cykelhandlare ska jag ha en ram på 58 cm (dvs. 22"-23"). Handlar jag på cykelnetto gäller ju distansavtalslagen så det går ju att byta, men det är drygt att hålla på och skicka fram och tillbaka och betala dubbel frakt.
På www.cyclecomponents.com, så har de en bra formel för att räkna ut ramstorlek på både ramar med normal ramgeometri och med compaktgeometri. Muirwood hör till den senare typen.