Jag ska köpa en GPSMAP® 66i. Inte för att jag behöver en ny GPS utan för att jag tänker säga upp mitt svindyra Spot-abbonemang. Fördelen med Garmin är att man kan betala för de gånger man faktiskt använder den och inte som Spot där man måste batala för 12 månader åt gången om man har en äldre modell.
Fast nu ser jag att de har infört Flex så man kan köpa för en månad i taget så kanske jag har kvar min GPS och min Spot.
Så den stora ändringen blir att jag faktiskt ska ta mig till fjällen för 2018 och 2019 har det inte blivit någon vandring av olika skäl som jag inte har kunnat rå om.
Jag köpte nyligen en 66i men lämnade tillbaka den. Jag gillar inte Garmins kartor utan vill ha Terrängkartan i stället. Begränsningen på 100 "tiles" trodde jag var historia men tyvärr var den inte det och då blir det många kartor om man vill ladda ner hela landet.
Dessutom gillar jag inte det fruktansvärt krångliga gränssnittet med 50- talet menyer. Jag sålde min Garmin 62 för ungefär 10 år sedan och det känns som om tiden stått stilla när man får 66i i handen. Jag fortsätter med Locus i mobilen och inReach - då tycker jag att jag fått det bästa som finns just nu.
Men visst vore det skönt med en enhet i stället för två!