tigertamjaren; sa:Hursomhelst, killar och tjejer, jag undrar fortfarande helt uppriktigt VARFÖR vi ska ha en massa varg rännande fritt här i landet, med alla de problem och kostnader de medför. Argumenten om att respektera liv (som lever av att dagligen ta liv) eller att det skulle vara bra för älgarna eller att dessa vargar med dåliga arvanlag skulle behövas för vargens fortlevnad som art på jorden får mig sorgligt nog inte att omgående ringa Svenska Rovdjursföreningen och ansöka om medlemskap.
Nä kanske det. Men om man säger att det som många ser som fullt tillräckliga argument inte är tillämpliga så kanske man inte får fler argument heller.
För mig räcker det bra med att jag anser att människan inte har rätt att utrota en massa djurarter bara för att vi kan det. Just att vi kan utrota dem gör att vi har ett ansvar att inte göra det. Vi har till och med ett ansvar att skydda djuren från följdverkningar av våra aktiviteter. Det är min åsikt, och om du inte håller med så tvingar ingen dig att gå med i någon förening.
Christian