Jeg bor på Norsk side av grensen, mot Värmland og bruker spot på turer i skogene her hjemme. Jeg hadde et uhell på en planlagt 10 dagers tur langs grensen i et svært øde skogsområde for noen år siden. Jeg falt i bratt terreng og benet ble sittende fast mellom noen stener. Området var uten mobildekning. Heldigvis fikk jeg foten løs og greide å ta meg til et høydedrag med mobildekning.
Denne gangen gikk det bra, men familien kjøpte en SPOT som jeg nå bærer med meg på alle turer.
Hvordan dekningen er i Norge og Sverige skal jeg ikke si noe bestemt om. Jeg bruker ikke SPOT til tracking, men jeg sender OK meldingen daglig og de har alltid kommet fram.
Til nå har jeg brukt Spot på mange sykkelturer og fotturer, både i skogen og høyfjellet som Jotunheimen og Hardangervidda uten at den har feilet.
Ps! Jeg har aldri testet den lengre nord enn Trondheim i Norge.
Denne gangen gikk det bra, men familien kjøpte en SPOT som jeg nå bærer med meg på alle turer.
Hvordan dekningen er i Norge og Sverige skal jeg ikke si noe bestemt om. Jeg bruker ikke SPOT til tracking, men jeg sender OK meldingen daglig og de har alltid kommet fram.
Til nå har jeg brukt Spot på mange sykkelturer og fotturer, både i skogen og høyfjellet som Jotunheimen og Hardangervidda uten at den har feilet.
Ps! Jeg har aldri testet den lengre nord enn Trondheim i Norge.