Jag ska vandra Abisko - Nikkaluokta i slutet på aug början på sept. Jag har tänkt tälta men sover i stuga om vädret blir alltför dåligt. Min tanke är att gå sträckan på 6 dagar med 2 dagars stopp vid Kebnekaise för eventuell topptur i grupp (om vädret tillåter). Jag tänkte hålla de ungefärliga dagsetapperna som är mellan stugorna, men gå Alesjaure - Singi på 2 dagar istället för 3. Låter det vettigt för en med bra kondition som vandrat bara enstaka gånger tidigare. Gick Abisko-Alesjaure och runt lite, förra året. Var då ute i 5-6 dagar.
Den funderingen jag har är om jag ska låta min käre snart 60-årige far följa med på denna tur. Det kan ju inte ni riktigt svara på men jag lyssnar gärna till era tankar Han har ingen tidigare erfarenhet av vandring, men har velat göra det länge. Han har nog normal kondition, men tränar inte i nuläget. Det han gör är tungt fysisk arbete med husrenovering och tomt på sin fritid. Vet inte om det räcker. Har ni någon erfarenhet som ni kan dela med er av?
Ser fram emot en härlig tur med eller utan pappan
Den funderingen jag har är om jag ska låta min käre snart 60-årige far följa med på denna tur. Det kan ju inte ni riktigt svara på men jag lyssnar gärna till era tankar Han har ingen tidigare erfarenhet av vandring, men har velat göra det länge. Han har nog normal kondition, men tränar inte i nuläget. Det han gör är tungt fysisk arbete med husrenovering och tomt på sin fritid. Vet inte om det räcker. Har ni någon erfarenhet som ni kan dela med er av?
Ser fram emot en härlig tur med eller utan pappan