Hej alla vandrande människor!
Den 29e skall jag, min sambo och vår hund upp och gå Abisko - Nikka, med en liten avstickare upp på Kebnekaises top! (Beroende på vädret). Vi är i bra form och väldigt aktiva människor så vi hade tänkt gå sträckan på under 1 vecka. Tänkte be om lite hjälp på några frågor och kanske lite tips? Ja jusste, glömde säga att det här blir vår första lite längre vandring. (Dvs fler är 2 dagar)
Först, vad har jag missat?
Ryggsäck
Underställ i bambu
Hundmat
6st frystorkad mat från real-turmat
10st "torkade" pasta rätter från ÖB (sjukt goda och kostar bara 11kr :O)
kokkaffe
spork
ipren
plåster
sårtvätt
gasbinda
kompass
karta Absiko - Nikka
kamera
toapapper
10 st Wild Chips
4 paket bacon
Nötter
stormkök
bränsle
fleece pläd
tält
sovsäck
sovunderlag
tandborste
tandkräm
"regnjacka" till hunden
"ryggsäck" tull hunden (Då hon får bära sitt eget)
Ficklampa
6st varma koppen
"mellanställ"
kängor - Nanwag Tatra
strumpor i merinoull.
Kalsonger.
Deo
Det jag måste skaffa fortfarande är en bra regnjacka. Men det är ju rena djungeln där ute!
Jag kommer ta bilen upp från Stockholm och sen tänkte jag parkera den där uppe. Problemet är att jag inte riktigt vet vart jag skall ställa den. En långtidsparkering? Kanske att vi åker till Kiruna och parkera den där och sedan ta buss till Abisko sen när vi kommit till Nikka, att vi tar buss tillbaka till Kiruna? Någon som har något bra förslag?
Hade några fler frågor men kommer såklart inte på dem just nu. Måste till jobbet!
Men tack på förhand!
Den 29e skall jag, min sambo och vår hund upp och gå Abisko - Nikka, med en liten avstickare upp på Kebnekaises top! (Beroende på vädret). Vi är i bra form och väldigt aktiva människor så vi hade tänkt gå sträckan på under 1 vecka. Tänkte be om lite hjälp på några frågor och kanske lite tips? Ja jusste, glömde säga att det här blir vår första lite längre vandring. (Dvs fler är 2 dagar)
Först, vad har jag missat?
Ryggsäck
Underställ i bambu
Hundmat
6st frystorkad mat från real-turmat
10st "torkade" pasta rätter från ÖB (sjukt goda och kostar bara 11kr :O)
kokkaffe
spork
ipren
plåster
sårtvätt
gasbinda
kompass
karta Absiko - Nikka
kamera
toapapper
10 st Wild Chips
4 paket bacon
Nötter
stormkök
bränsle
fleece pläd
tält
sovsäck
sovunderlag
tandborste
tandkräm
"regnjacka" till hunden
"ryggsäck" tull hunden (Då hon får bära sitt eget)
Ficklampa
6st varma koppen
"mellanställ"
kängor - Nanwag Tatra
strumpor i merinoull.
Kalsonger.
Deo
Det jag måste skaffa fortfarande är en bra regnjacka. Men det är ju rena djungeln där ute!
Jag kommer ta bilen upp från Stockholm och sen tänkte jag parkera den där uppe. Problemet är att jag inte riktigt vet vart jag skall ställa den. En långtidsparkering? Kanske att vi åker till Kiruna och parkera den där och sedan ta buss till Abisko sen när vi kommit till Nikka, att vi tar buss tillbaka till Kiruna? Någon som har något bra förslag?
Hade några fler frågor men kommer såklart inte på dem just nu. Måste till jobbet!
Men tack på förhand!