Jag ska förverkliga ett av mina mål- att åka mellan Abisko och Keb i början av April. Man kan aldrig vara nog förberedd så jag känner att detta är ett forum där jag kan "vädra" tankar och funderingar. Säkerheten är A och O.
Här är våra förutsättningar: Vi kommer att komma till Abisko lördag förmiddag för att sedan vända hemmåt från Kiruna Söndag kväll veckan därpå. Vi har sommarfjällvana, är ganska vältränade och vid god kondition men saknar "turskiderfarenhet". Tanken är att vi inte tar med oss tält utan håller oss till stugorna eftersom det är premiärturen
Tanken med denna sträcka som förstaval är att det "sägs" bra som just premiärtur och samtidigt en storslagen naturupplevelse. Sen att det är mkt folk får vi ta
Lite funderingar:
Är det någon som vill dela med sig av tips och råd tar jag tacksamt emot dom!
Ha det gott// Jessica
Här är våra förutsättningar: Vi kommer att komma till Abisko lördag förmiddag för att sedan vända hemmåt från Kiruna Söndag kväll veckan därpå. Vi har sommarfjällvana, är ganska vältränade och vid god kondition men saknar "turskiderfarenhet". Tanken är att vi inte tar med oss tält utan håller oss till stugorna eftersom det är premiärturen
Tanken med denna sträcka som förstaval är att det "sägs" bra som just premiärtur och samtidigt en storslagen naturupplevelse. Sen att det är mkt folk får vi ta
Lite funderingar:
Ungefär hur många timmar har man att göra mellan stugorna?
Vi har tänkt att hyra skidutrustning, hur brukar det funka, kvalitet?
Storlek på ryggsäck? Vi har varsin oxo 65 men de kanske är förstora Det mesta vi ska bära på är ju egentligen kläder för alla väder
Hur länge är det ljust i början på April?
Är det någon som vill dela med sig av tips och råd tar jag tacksamt emot dom!
Ha det gott// Jessica