Sitter och spånar på sommarens fjällvandringar. Men har svårt att avgöra om en del vägval är realistiska/för ansträngande. Har varit ute mycket i mina dar men inte jättemycket i fjällen på senare år. Senast -23 då jag korsade Artfjället från norr till söder med hunden som sällskap, helt underbart. Det var ju inte så många höjdmeter direkt och ger mig inte så mycket referenser.
Nu är ett alternativ Lunndörrsfjällen, start i Tossåsen och en rundslinga på knappa 6 mil. Ingen tidsbegränsning men jag gillar att ta det lugnt och njuta. Och då är FRÅGAN, är det ett realistiskt vägval ffa i den gröna polygonen i kartan? Och i övrigt, jag tycker övrig sträckning borde vara fullt görbar, eller vad tror ni mer erfarna?
Och är det allmänt mycket blockterräng i området?
Nu är ett alternativ Lunndörrsfjällen, start i Tossåsen och en rundslinga på knappa 6 mil. Ingen tidsbegränsning men jag gillar att ta det lugnt och njuta. Och då är FRÅGAN, är det ett realistiskt vägval ffa i den gröna polygonen i kartan? Och i övrigt, jag tycker övrig sträckning borde vara fullt görbar, eller vad tror ni mer erfarna?
Och är det allmänt mycket blockterräng i området?