Aktuellt snödjup fjällkedjan

I skrivande stund är det klent med snödjupet på många ställen utmed ledsystemen. Bra info på karta kan man få på den norska siten SeNorge se aktuella skärmdumpar.

Svensk uppgifter från SMHI är inte lika detaljerade vad jag vet https://www.smhi.se/vader/observationer/snodjup/

Thure

snödype.JPG
snödybde.JPG

Orsa samhälle har inte många cm, men 1 mil upp till Grönklitt är det ca 70-80 cm om det inte förändrats sista veckan. Så vill man åka längd så kan man åka dit.

Bild mot Västra Endalshöden tagen strax norr Gamla Sylen. Den snö som ligger är täckt av en isskorpa. En spontantur i Jämtlansfjällen som jag skulle avstått i från om jag tagit reda på snöförhållandena. Nu begränsade jag turen till triangeln, planen var betydligt mer omfattande. Som det är här nu är skidåkning inte njutbar.
1000001396.jpg

Bild mot Västra Endalshöden tagen strax norr Gamla Sylen. Den snö som ligger är täckt av en isskorpa. En spontantur i Jämtlansfjällen som jag skulle avstått i från om jag tagit reda på snöförhållandena. Nu begränsade jag turen till triangeln, planen var betydligt mer omfattande. Som det är här nu är skidåkning inte njutbar.
Visa bilaga 46041
Kan tillägga att bilden ovan är tagen 26 februari vid 15-tiden.

Liknande trådar

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg