60Csx

Har några testat den (60Csx):erfarenheter? Såg en norsk rapport om att den måste startas om efter att ha fölorat satelitkontakten ett tag (färd i biltunnel). Andras erfarenheter?

Inlägg från användare som inte kommer sig för att uppgradera firmware till gällande version för en nyligen släppt produkt är väl inte så mycket att fästa avseende vid.

Cx modellen har funnits en tid redan på den amerikanska marknaden. Vid sökning på usenet sci.geo.satellite-nav hittar jag inga inlägg som tar upp de i gps.no nämnda problemen.

jonasolof; sa:
Inlägg från användare som inte kommer sig för att uppgradera firmware till gällande version för en nyligen släppt produkt är väl inte så mycket att fästa avseende vid.

Cx modellen har funnits en tid redan på den amerikanska marknaden. Vid sökning på usenet sci.geo.satellite-nav hittar jag inga inlägg som tar upp de i gps.no nämnda problemen.

Jag vet inte om jag ska ta åt mig av det där, tycker mest det verkar vara nån besserwisser som uttalar sig om saker han inte har en aning om.

Jag har använt apparaten i tre dagar och inte märkt några fel. Jag har firmware version 2.40 och mitt minneskort funkar bra, det finns således ingen anledning att uppgradera till version 2.50.

Enligt Garmin så är en skillnaden "Fixed compatibility issues with preprogrammed data cards. Some cards may not unlock properly with software version 2.40."

Vidare på samma sida:
"The software is provided on an "as is" basis without warranty of any kind -- either expressed or implied -- including, without limitation, any implied warranties of merchantability or fitness for a particular purpose. Garmin does not warrant the performance of the software or that the software will meet your requirements or operate error free."

Dvs de garanterar inget speciellt med den nya versionen. Om apparaten funkar bra finns ingen anledning att uppgradera.

/Svante

SkogsCalle; sa:
jonasolof; sa:
Om apparaten funkar bra finns ingen anledning att uppgradera.
/Svante

Så bra. Varför skulle du ta åt dig om det funkar bra utan uppgradering? Jag litar inte på att Garmin tillkännager varje bug som rättas till. Jag sökte i groups google på det största gpsforum som finns där allt om Garmin brukar dyka upp, nämligen scigeosatellite nav utan att hitta något.

I den nya gruppen för 60Cx och 60CSx på, yahoo groups hittde jag inte heller några rapporter om problem av den art som beskrevs på gps.no

Jag tänker också köpa en GPS60Cx så jag får väl tillfälle att bedöma själv. Det finns nog de som föredrar ett bredare informationsunderlag än intryck från en enstaka observatör.

sade fd värnpliktig underrättelseofficer.

"Inte uppgradera för att den funkar bra" är ungefär lika dumt som att "inte tanka för motorn går än".

Det är ofta åtskilliga småfix och förbättringar, som inte tillkännages i listan över uppdateringar, men som ändå läggs in i programvaran, när de ändå håller på och uppdaterar.

Säger en nuvarande testare av programvara åt Garmin.

Anders

Det visar sig att även användare som uppgraderat till w.2.50 har problem med att fix inte återkommer efter tunnlar. Följande märkliga medelande från garmin är återgivet på gps.no:

"Are software term no about the problem and looking into fixing it the upgrade should be out soon."

Noen skriveleifer er der jo, men kan vel oversettes med:

"Vårt program-team er klar over problemet og jobber med saken. Oppgraderingen kommer snart ut."
(Noe sånt

Korta tunnlar i berg är ju en norsk specialitet. Ändå märkligt att problemet inte rapporteras från annat håll, det finns ju massor med tunnlar i städer.

På några dagar hinner man naturligtvis inte prova alla funktioner och upptäcka alla begränsningar och fel men jag har i alla fall inte upptäckt de felen som efterfrågades.
Nu ska man inte tro att en firmwareuppgradering löser alla problem, ibland kan man till och med få nya. Man kan ibland uppgradera firmware men det kan vara svårare att nedgradera om man fått mer och värre problem.
Man måste väga fördelarna med att uppgradera med risken man tar, även om den är liten. Om man inte ser några fördelar, varför uppgradera, vaför laga nåt som inte är trasigt?
Tids nog så uppgraderar jag nog men då ska jag se nån nån vinst med det.

Säger en van konsument/testare med realistiska förväntningar på komplexa system.

/Svante

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
serenade Garmin 60CSx fråga Navigering 17
frarol Garmin 60CSx och friluftskartan på minneskort Navigering 3
vandring Garmin 60CSx, hittar inte några sateliter. Navigering 9
eloserik On-off knapp på Garmin 60csx Navigering 10
Fridfull Rutter i Garmin 60CSx Navigering 3
ribbholm Föra över kartor från 60csx till astro 220 Navigering 6
fson 60CSx piper vid avstängning? Navigering 14
dnyren Garmin 60CSX slår av sig Navigering 5
Kincop ÖVerföringsproblem av kartor 60csx Navigering 6
Jack_99 Navigera fågelvägen till mål (60csx) Navigering 5
matsdal Nytt sämre GPS-chipset i nyproducerade Garmin 60CSx...? Navigering 8
mph60-2002 60CSx -öka detaljer vid utzoomning? Navigering 5
bisonium Hur ställa in så GPSmap 60csx automatiskt adderar en "tappad sträcka" vid navigering? Navigering 12
Kincop Garmin 60CSx dör..! Navigering 9
carro1976 Garmin 60csx låg pris Navigering 24
dilaiic 60Csx hänger sig Navigering 0
forslund Två kartor i 60csx Navigering 31
sjuntorparn Garmin 60csx eller Colorado? Navigering 4
grodanbolle Colorado vs 60CSx Navigering 54
aRWe Garmin 60Csx och överföring kartor Navigering 18
Antoze Garmin 60csx och fartkameravarning Navigering 5
Tim_82 Garmin 60csx guide Navigering 6
mikr Uppdatering Garmin 60CSx Navigering 13
Kincop Aktuellt max minne 60Csx? Navigering 4
Danne71 60csx/76csx med batterispar funktionen påslagen? Navigering 4
Antoze Flera kartor i Garmin 60CSX. Hur Då ??? Navigering 7
Vandrare Byta färg på rutt 60CSx? Navigering 1
Uteleli Rutter till Garmin 60Csx Navigering 2
simsone Garmin 60CSx eller 76CSx vad ska jag köpa? Navigering 9
micke_vb Minnesproblem i 60CSx Navigering 4
Metallaren Olika ikoner i 60CSx och Mapsourde Navigering 6
GasGrill Flera kartor i Garmin 60csx Navigering 4
Tony-Avesta Funderingar om 60CSx Colorado och kartor Navigering 2
fxhunter GPSmap 60CSx Navigering 12
Pro377 Garmin 60CSx efterföljare? Navigering 9
Dahlin Mätosäkerhet 60CSX Navigering 9
eloserik Beräkna medelposition i Garmin 60csx Navigering 3
yamahajet Garmin 60Csx Minneskortsstorlek? Navigering 9
Haggelito Magellan eXplorist XL vs. Garmin GPSmap 60CSx Navigering 3
martinsit FEL på ny Garmin 60CSx Navigering 12
Enicar Garmin 60CSx Reciever software Navigering 2
dave1 Garmin 60CSX - Programvara till Mac? Navigering 9
UsedToBeNice Garmin eTrex Vista CX vs 60CSx Navigering 31
freuds Arealberäkning 60csx Navigering 3
lipstick 60csx 50 punkter/rutt Navigering 6
nickeB Problem med min Garmin 60CSX och MetroGuide Europe Navigering 4
fritz67 garmin 60csx Navigering 2
nickeB Friluftskaratan ger cirka 20 meter fel i 60CSX Navigering 10
Setter2 Garmin 60csx/76csx Navigering 3
Setter2 Efterföljare till Garmin 60Csx? Navigering 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg