• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

5 farliga saker att göra innan man dör

1 aida A4+
2 göra en 20 pitchars Big Wall fritt
3 aida en alpin Big Wall
4 frisola en 5c multipitch onsight
5 headpointa en 7a på kil

Sent from my Desire HD using Tapatalk
 
1 aida A4+
2 göra en 20 pitchars Big Wall fritt
3 aida en alpin Big Wall
4 frisola en 5c multipitch onsight
5 headpointa en 7a på kil

Sent from my Desire HD using Tapatalk


Lite enkelspårigt, utan att förstå innebörden så känns det som samtliga har med klättring att göra.

Hela syftet är väl att man ska utsätta sig för så många olika erfarenheter som möjligt inte liknande erfarenheter många gånger, iallafall tycker jag det.
 
...som till exempel:
1) våga gråta när man ser en sorglig film.¨
2) våga stå för sin åsikt även om man är ensam om den.
3) våga krama en bög.
4) våga hålla ett tal.
5) våga vara så gammal man är och sluta sträva efter evig ungdom.

...eller...?
:)
HåkanF
Jag vill på intet sätt förringa dina förslag, men för mig personligen är dessa redan avklarade, därför känns de inte så "svåra"! Det kan säkert vara svårt för många andra.

mvh Lars Östlin
 
Lite enkelspårigt, utan att förstå innebörden så känns det som samtliga har med klättring att göra.

Hela syftet är väl att man ska utsätta sig för så många olika erfarenheter som möjligt inte liknande erfarenheter många gånger, iallafall tycker jag det.

Ojdå, jag missade tydligen såväl att det var ett regelverk att uppfylla som att det skulle bli bedömt. Jag skulle också kunnat välja att göra fem listor med vardera fem kategorier på saker som är läskiga. Men jag valde att välja läskiga saker som jag vill göra framför saker som kanske skulle utveckla mig mer eller som jag bara skulle tycka vara otrevliga.

6. Hålla en kurs helt oförberedd
7. Paddla till Gotland
8. Gå upp i ringen igen

Eller nåt, men det är inte så intressant. Därför föredrar jag nog min enkelspåriga lista och fortsätter träna för den.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
 
Ojdå, jag missade tydligen såväl att det var ett regelverk att uppfylla som att det skulle bli bedömt. Jag skulle också kunnat välja att göra fem listor med vardera fem kategorier på saker som är läskiga. Men jag valde att välja läskiga saker som jag vill göra framför saker som kanske skulle utveckla mig mer eller som jag bara skulle tycka vara otrevliga.

6. Hålla en kurs helt oförberedd
7. Paddla till Gotland
8. Gå upp i ringen igen

Eller nåt, men det är inte så intressant. Därför föredrar jag nog min enkelspåriga lista och fortsätter träna för den.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Du har rätt. sorry, var inte meningen att hoppa på dig. Jag har ju inte ens kommit med 5 grejer själv och har lite svårt att tänka ut något alls för tillfället.