5 dygnsprognos

Jag börjar få lite ont i magen. Jag åker mot Råsto på Söndag och blir ute en vecka, 5 dygnsprognosen fram till Lördag ser sådär ut,

Hur mycket litar ni på Väder prognoser?? Finns det någon som kan kika lite i kaffesumpen eller känna efter i stortån, alternativt kolla om måsarna flyger högt eller kråkorna sitter en och en i stora flockar.

Snälla Hjälp :)

Mathias

5 dygnsprognosen fram till Lördag ser sådär ut,

Hur mycket litar ni på Väder prognoser??

Jag läste härom dagen ett citat av en meteorolog som sa att femdygnsprognoserna nuförtiden är lika bra som tvådygnsprognoserna var för tio år sedan. Tidigare (ett antal år sedan) har jag hört att femdygnsprognoserna i princip stämmer i 50% av fallen, så om de har förbättrat det de senaste åren så måste man väl lita på dem rent statistiskt :)

Prognos eller inte,ännu är det ett dj-a regnväder,rent vattensjukt,samt mycket snö kvar i fjällen.
Inget tur-väder precis,och sen måste det ju få torka upp ett tag inna ndet förhoppningsvis blir fint att färdas.

Jaha, Då blir det högvatten så det står upp till halsen. Nån gång ska det vara skitväder också, senaste 4 åren har det faktiskt varit kanonväder när jag varit uppe. Tackar och bockar.

Men om det skulle vara någon som ser sol i kaffesumpen så skriv det, då blir jag lite glad innan jag kommer upp till monsunland.

Mathias

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg