Re: Åk på höger sida FFS!
NoName; sa:
Att motions åka inlines på vänster sida är ju rena självmordsförsöket. SLUTA UPPMANA FOLK ATT ÅKA PÅ FEL SIDA AV VÄGEN! Vi inlinesåkare upptar ganska mkt plats och många av oss åker ganska fort, SJÄLVKLART ska vi därför finnas på den högra sidan av vägen!
Åker du på vänster sida i hög motionsfart och möter en bil i en vänsterkurva har du ALLA faktorer emot dig. Det kommer det inte att sluta lyckligt när en trött bilist möter en inlinesåkare som åker MOT trafiken, på FEL sida av vägen och som samtidigt kämpar för att hålla den snabbaste linjen genom kurvan. Skulle han mot förmodan hinna reagera överhuvudtaget så är det i ren panik för att vika av vägen(eller krocka med en mötande bil).
ÅK PÅ HÖGERSIDA!. eller lägg skrillerna på hyllan innan ni tar livet av någon medtrafikant!
Finns inte en sportkepa att jag håller mig till höger då jag är ute på vägen och åker Inlines...
För det första: så låt varenda Inlinesåkare bestämma själv vilken jävla sida han vill åka på..
Och för det andra: så ser jag trafiken mycket bättre och tar med i beräkningarna när jag närmar mig en kurva eller annat farligt vägavsnitt...
Du kan väl inte på allvar mena att du åker på i hårt tempo på en smal väg och du aldrig ser trafikanterna då de kommer bakifrån!!
Det tycker jag är ännu mer vansinnigt...
Har åkt från Sigtuna till Gävle efter E4 och är glad att jag kör på den sidan, för är det någon som inte ser mig så hinner jag kasta mig i diket, det hinner jag aldrig om bilarna kommer bakifrån...
Nä, lägg Grillorna på hyllan själv om du tycker att man inte kan vara flexibel även med Inlines i trafiken...
Hoppas ni alla får en härlig Inlinessommar...
Snart så blir det Härnön - Gävle och hela vägen kör jag på Höger sida, förutom där jag tycker det är för farligt, där tar jag bussen...